https://pomorska.pl
reklama

Wczasy bez niespodzianek. Podpowiadamy, jak spędzić bezpiecznie urlop

Małgorzata Wąsacz [email protected] tel. 52 3263 215 infografika Monika Wieczorkowska fot. sxc.hu
Sprawdź, co zrobić, by bezpiecznie spędzić wakacje. Niech nic nie popsuje ci wakacyjnych planów!
Sprawdź, co zrobić, by bezpiecznie spędzić wakacje. Niech nic nie popsuje ci wakacyjnych planów!
O czym warto pamiętać przygotowując się do urlopu? Jakie mamy prawa i u kogo uzyskać pomoc w razie kłopotów? - podpowiadamy, gdzie znaleźć użyteczne informacje by spędzić bezpiecznie wczasy.

A wszystko w ramach akcji „Przed wakacjami – co warto wiedzieć?” W tym roku aż 27 instytucji, urzędów i organizacji wspólnie informuje o bezpieczeństwie, prawach i obowiązkach ważnych do zapamiętania przed długim urlopem wypoczynkowym.

Przeczytaj: Bydgoszcz: gdzie VIP-y jadą na wakacje?

- Bez względu na to, gdzie i jak spędzamy urlop, powinniśmy znać swoje prawa. Dzięki wspólnej akcji na stronach internetowych wszystkich uczestników projektu znajdziemy potrzebne informacje, o których nie można zapomnieć przed wakacjami - podkreśla Małgorzata Cieloch, rzeczniczka Urzędu ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie.


Cena wakacji

Wszystkim, którzy wykupili wczasy za granicą, sen z powiek spędza pytanie, czy cena wyjazdu może wzrosnąć?

Małgorzata Cieloch wyjaśnia, że koszt imprezy po podpisaniu umowy nie może się zmienić. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy kontrakt wyraźnie to przewiduje i to w ściśle określonych przypadkach:

- wzrostu kursów walut,

- wzrostu kosztów transportu oraz

- podwyższenia opłat urzędowych, w tym podatków.

Przeczytaj: Wczasy z Orbisem? To już niemożliwe!

Biuro podróży powinno udokumentować wpływ na zmianę ceny, a my możemy się nie zgodzić na propozycję, wypowiedzieć umowę i odzyskać wszystkie wpłacone pieniądze.

Uwaga! Warto jednak pamiętać, że na 20 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej - jej cena, nawet w tych szczególnych wymienionych wyżej przypadkach nie może ulec zmianie.

Bezpiecznie na urlop

Warto pamiętać, że oferty „first minute” i „last minute”, mimo że są sprzedawane po niższej cenie, podlegają reklamacji na tych samych zasadach co imprezy nieobjęte promocją.

Reklamować możemy m.in. niezgodną z umową kategorię hotelu, zgubiony bagaż, opóźniony samolot, dłuższą odległość od plaży i inne nieprawidłowości.

Kilka wybranych, przydatnych adresów:

Photobucket

Na złożenie reklamacji mamy 30 dni od zakończenia imprezy turystycznej. Należy ją złożyć pisemnie w siedzibie organizatora turystyki. Musi ona wskazywać uchybienia w sposobie wykonania umowy, którą zawarliśmy z organizatorem imprezy turystycznej oraz określać nasze żądanie.

Przeczytaj: To ostatnie wakacje, podczas których nauczyciele mają aż tyle wolnego

- Pamiętajmy, że jeśli organizator nie ustosunkuje się do naszej skargi w terminie 30 dni od jej złożenia, przyjmuje się, że uznał ją za uzasadnioną - podkreśla Małgorzata Cieloch.

 

 

Biznes

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

I
Izaq
Po pierwsze - trzeba zdecydować się na biuro podróży. Z moich doświadczeń najlepiej wypada Almatur - mają sporo wycieczek, po rozsądnych cenach, co dla mnie jest dość istotne:) Chociaż właściwie z żadnym z biur większych przykrych niespodzianek nie miałam.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

215 zł miesięcznie za nadciśnienie. W tych sytuacjach możesz otrzymać zasiłek

215 zł miesięcznie za nadciśnienie. W tych sytuacjach możesz otrzymać zasiłek

Skrzydłokwiat po tym zakwitnie bujnie i wystrzeli mnóstwem nowych, młodych liści

Skrzydłokwiat po tym zakwitnie bujnie i wystrzeli mnóstwem nowych, młodych liści

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska