Projekty, takie jak ten w Przedszkolu Publicznym nr 30 „Tęczowa Wyspa” jest po to, by nasze dzieci nie miały trudności z matematyką, zarówno w szkole, jak i w dorosłym życiu. Jego celem jest rozwijanie zdolności matematycznych przedszkolaków. Opiekunowie pracują metodą prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej. Program jest realizowany w placówce już od ponad dwóch lat.
Zajęcia organizowane są pięć razy w tygodniu, w każdej grupie wiekowej i w każdej sytuacji, zarówno na spacerze, jak również w sali. Przedszkolanki wykorzystują różne pomoce dydaktyczne.
- Dzieci bardzo lubią te zajęcia, nie mogą się ich doczekać. - mówi Joanna Gębka, dyrektor Przedszkola Publicznego nr 30 we Włocławku. - Wszystkie nauczycielki zostały odpowiednio przeszkolone. Nasze pomoce dydaktyczne to klocki, liczydła, a także przedmioty codziennego użytku, na przykład kasztany lub szyszki. W naszym przedszkolu mamy przeliczone praktycznie wszystko - dodaje z uśmiechem dyrektorka.
W Przedszkolu Publicznym nr 12 stosowana jest z kolei edukacja daltońska.
- Plan daltoński zrywa z tradycyjnym, sztywnym klasowo-lekcyjnym systemem nauczania - tłumaczy Barbara Moraczewska, zastępca prezydenta Włocławka, odpowiedzialna m.in. za edukację. - Umożliwia dostosowanie tempa działania do rzeczywistych możliwości dziecka, wdraża je do polegania na sobie, budzi inicjatywę i samodzielność, zarówno w działaniu, jak i w myśleniu. Wyrabia poczucie odpowiedzialności za wykonanie podjętego zadania.
Co ważne, dzieci w PP nr 12 uczą się planować pracę i pilnować porządku.
Przedszkole Publiczne nr 17 stosuje z kolei w edukacji metodę Montessori . Jej główne założenia to: działanie, samodzielność, koncentracja, lekcje ciszy, porządek, społeczne reguły, obserwacja i indywidualizm. Z kolei dzieci z Przedszkola Publicznego nr 29 od tego roku mają okazję rozwijać się muzycznie, bo placówka zyskała taki właśnie profil. Kto wie, może jego absolwenci za kilkanaście lat będą znani na polskiej scenie muzycznej?
We Włocławku mamy cztery przedszkola tematyczne i jak zapowiada wiceprezydent Barbara Moraczewska, powstawać będą kolejne - językowe i sportowe. Dodajmy, że w PP nr 25 realizowany jest specjalny program - Mistrzowie Kodowania Junior, którego celem jest rozwijanie myślenia logicznego u dzieci, a także wprowadzenie ich w cyfrowy świat.
