Decyzja Rady Miejskiej w Strzelnie o zamiarze likwidacji tej placówki oświatowej została pozytywnie zaopiniowana przez kujawsko-pomorskiego kuratora oświaty. Tak więc względy ekonomiczne i drastyczny spadek uczniów okazały się uzasadnione. Zresztą znowelizowane rozporządzenie ministra edukacji narodowej w zakresie zmiany zasad podziału subwencji oświatowej otworzyło furtkę do podjęcia przykrych decyzji dla niektórych środowisk wiejskich. Na większą subwencję mogły liczyć tylko te samorządy, które w klasach swych szkół miały co najmniej 18 uczniów.
Niż demograficzny sprawił, że w ostatnich latach w Ciechrzu zaczęło brakować uczniów. M.in. nie utworzono klas pierwszych. Zaś w pozostałych oddziałach uczniów można policzyć na palcach dwóch rąk. W obecnym roku szkolnym funkcjonuje tylko pięć oddziałów klasowych do których uczęszcza 44 uczniów. W szkole jest oddział przedszkolny, liczący 14 wychowanków. W szkole jest zatrudnionych 18 nauczycieli na 11,7 etatów.
W 2018 r. z budżetu gminy do funkcjonowania szkoły w Ciechrzu dołożono około 333 tys. zł, a w 2019 r. - 473 tys. zł. Subwencja oświatowa pokrywała tylko 54 proc. kosztów. W przeliczeniu na ucznia było to 24 tys. zł. To dwukrotnie więcej niż w szkole w Markowicach.
Decyzja rady miejskiej o zamiarze likwidacji szkoły w Ciechrzu spotkała się z niezadowoleniem grupy mieszkańców. Na ręce Piotra Dubickiego, przewodniczącego rady, wpłynęła skarga na działanie burmistrza. Włodarzowi zarzucono nierzetelność w przedstawionym projekcie uchwały. Zwłaszcza we fragmencie dotyczącym wyników egzaminów ośmioklasistów w porównaniu z rezultatami powiatowymi i wojewódzkimi. Zdaniem autorów skargi, doszło do dyskredytacji oceny pracy nauczycieli.
Rada Miejska na posiedzeniu 24 marca skargę grupy mieszkańców uznała za nieuzasadnioną.
Dodajmy jeszcze, że od 1 września uczniowie z Ciechrza będą dowożeni do Szkoły Podstawowej z Oddziałami Dwujęzycznymi przy ul. Gimnazjalnej w Strzelnie. Natomiast nauczyciele i pracownicy obsługi otrzymają propozycję pracy w innych placówkach oświatowych.
