Wielki Brat powita ciężarówki w Bydgoszczy. Kamery, listwy, zatoka na wagę przy Grunwaldzkiej

sier, źródło: zdmikp.bydgoszcz.pl
Eliminowanie z dróg przeładowanych pojazdów to jedno z głównych zadań inspektorów transportu. Na Grunwaldzkiej w Bydgoszczy dostaną do tego nowe narzędzia i wyznaczone miejsca.
Eliminowanie z dróg przeładowanych pojazdów to jedno z głównych zadań inspektorów transportu. Na Grunwaldzkiej w Bydgoszczy dostaną do tego nowe narzędzia i wyznaczone miejsca. WITD/ZDJĘCIE ILUSTRACYJNE
Za degradację nawierzchni w największym stopniu odpowiadają przede wszystkim przeciążone pojazdy. Dlatego wjeżdżające ulicą Grunwaldzką ciężarówki będą pod specjalną kontrolą. Bydgoszcz powita duże pojazdy kamerami i listwami pomiarowymi. "Podejrzani" trafią na wagę podczas kontroli prowadzonych przez bydgoskich inspektorów transportu.

- Rozbudowując ulicę Grunwaldzką pamiętamy o miejscu do ważenia pojazdów. Pozwoli to inspektorom transportu drogowego skutecznie kontrolować ciężar tirów. To sposób, by nowo budowane drogi przez wiele lat utrzymywać w bardzo dobrym stanie technicznym - zapewnia ZDMiKP w Bydgoszczy.

Zatoka do ważenia pojazdów powstaje przy jezdni w kierunku miasta, przed skrzyżowaniem z ul. Filtrową. Konstrukcja o betonowej nawierzchni jest przystosowana do ustawiania wag, którymi posługują się inspektorzy transportu drogowego. Dodatkowo na Osowej Górze instalowany jest tak zwany system preselekcji wagowej. Dzięki kamerom zamontowanym nad jezdnią oraz specjalnym listwom pomiarowym rejestrowane i wstępnie ważone są wszystkie pojazdy. Dostęp do danych posiadają pracownicy Wojewódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego, dzięki czemu mogą łatwiej typować pojazdy do szczegółowych kontroli w takich miejscach jak zatoka przed skrzyżowaniem z ul. Filtrową.

Czytaj także

Dla miasta budowa takich zatok to dodatkowy koszt, ale w dłuższej perspektywie przynosi jeszcze większe oszczędności. Za degradację nawierzchni w największym stopniu odpowiadają przede wszystkim przeciążone pojazdy.

ZDMiKP przypomina, że w poprzednich latach zbudowano kilka innych zatok przystosowanych do ważenia pojazdów. Takie konstrukcje stworzono na ul. Szubińskiej, Nowotoruńskiej, Jana Pawła II oraz Armii Krajowej. Plan transportowy miasta zakłada, że po wybudowaniu kompletnej obwodnicy miasta w ciągu drogi ekspresowej S5 wprowadzony zostanie zakaz ruchu dla ciężarówek poruszających się tranzytem.

Mosty i wiadukty w Bydgoszczy. Tak je budowano. Zobacz archi...

Przypomnijmy, od czwartku (12 grudnia) przejezdne są obie jezdnie ul. Grunwaldzkiej na odcinku leśnym co zdecydowanie poprawiło płynność ruchu. Dzięki rozbudowie ul. Grunwaldzkiej wygodnie dojedziemy do trasy ekspresowej S5, w godzinach szczytu nie będą tworzyć się zatory, autobusy w stronę centrum od Skośnej do węzła Zachodniego pojadą wydzielonym buspasem, a rowerzyści zyskają bezpieczną drogę rowerową. Nowa dwujezdniowa ulica zapewni nie tylko bezpieczne i szybkie połączenie z trasą ekspresową S5. To również duże udogodnienie dla mieszkańców Osowej Góry.

Rozbudowa ul. Grunwaldzkiej w liczbach:

  • Koszt prac budowlanych – 75,8 mln zł
  • Długość modernizowanego odcinka – 4,55 km
  • Długość buspasa – 2,95 km
  • Długość dróg rowerowych – 4,95 km
  • Powierzchnia chodników - 14840 m2

Wideo: Smaki Kujaw i Pomorza odcinek 17

Wideo

Materiał oryginalny: Wielki Brat powita ciężarówki w Bydgoszczy. Kamery, listwy, zatoka na wagę przy Grunwaldzkiej - Express Bydgoski

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kierowca

Jak się słucha i czyta tych rewelacji co się szykuje na kierowców i tych dużych aut i tych małych znaczy osobowych.Odnoszę wrażenie źe zdaniem decydentów kierowcy to najgroźniejszych przestępcy i trzeba ich dość ile się da.Rządzący zaś na koguta środkiem jezdni i na dużej prędkości.To nie jest normalne

S
Seba1978
18 grudnia, 7:05, artiom:

bardzo dobrze bo tirowcy maja za nic przepisy, niszczą drogi, utrudniają ruch, smrodza. do tego wyrzucaja na pobocze butelki z sikami, nie kapia sie i nadużywają narkotyków. u nas na Ukrainie jest lepiej niż w polszy, kazdy dba o swoja ciężarówkę i zalatwia swoje potrzeby w miejscach do tego przeznaczonych

Nie wiem jaki jest cel podszywania sie pod Ukrainca....chcesz sklocac narody?taki z Ciebie patriota?

a
artiom

bardzo dobrze bo tirowcy maja za nic przepisy, niszczą drogi, utrudniają ruch, smrodza. do tego wyrzucaja na pobocze butelki z sikami, nie kapia sie i nadużywają narkotyków. u nas na Ukrainie jest lepiej niż w polszy, kazdy dba o swoja ciężarówkę i zalatwia swoje potrzeby w miejscach do tego przeznaczonych

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3