Poprzednia, bardzo krytykowana za wygląd i funkcjonalność, zrobiona była przez gdańską firmę Net P. C. za 30 tys. zł. Nowa kosztowała podatników 7 tys. zł. - Wcześniejsza wersja była po prostu okropna - mówi Mariusz Nowiński, pasjonat informatyki z Włocławka. - Dominował zielony kolor, nawigacja nie była łatwa. Trudno było coś znaleźć, na przykład spis imprez był nieczytelny.
Czy teraz to się zmieniło? Obecnie na stronie www.wloclawek.pl dominuje żółty, czyli jeden z kolorów miejskich. - Nowa strona jest czytelna, funkcjonalna i przyjazna użytkownikowi - mówi Andrzej Sołtysiak z biura prasowego Urzędu Miasta. - Internauta może zapisać swój adres e-mailowy i otrzymywać regularnie wiadomości z Włocławka.
Poprawiona została nawigacja, m.in. poprzez reorganizację menu oraz wprowadzenie mapy strony.
Ważną częścią strony jest wirtualny plan Włocławka wzbogacony o wykaz hoteli, placówek kultury, restauracji, pubów i innych instytucji. Niektóre z punktów miasta wzbogacono o panoramiczne zdjęcia. Ale nie uniknięto błędów. Na mapie brakuje choćby połączenia ulicy Komunalnej z Cmentarną, Jadłodajnia "U św. Antoniego" i kilka innych restauracji, a nawet muzea, są w innym niż w rzeczywistości miejscu. A ul. 20 stycznia na wirtualnej mapie miasta nie ma nazwy.
- Obecnie witryna jest w fazie testów, które potrwają około tygodnia - mówi Andrzej Sołtysiak. - Prosimy więc o wyrozumiałość.