Wczoraj od rana odbieraliśmy telefony od zdenerwowanych mieszkańców. - Centrum Włocławka jest całkowicie zakorkowane! - denerwował się jeden z kierowców. - Już czterdzieści minut stoję w korku na wysokości dworca. - Podobno są jakieś problemy na moście nad Zgłowiączką.
Rzeczywiście, na "jedynce" pojawiły się nowe utrudnienia w ruchu. Tym razem między Zazamczem a centrum - właśnie na moście nad Zgłowiącz-ką. Ustawiono tam "pachołki", co spowodowało, że po jednej nitce jezdni w każdym kierunku zostało wyłączone z ruchu. Skutek? Nie tylko w godzinach szczytu komunikacyjnego samochody stanęły. I posuwały się bardzo wolno.
Dlaczego ustawione zostały pachołki na moście? Marek Wiliński z Miejskiego Zarządu Dróg we Włocławku tłumaczy, że jezdnia została wygrodzona ze względu na ubytki w asfalcie. Chodzi o wyrwy, które zagrażają bezpieczeństwu jazdy. Są one tym groźniejsze, że niewidoczne, bo przykryte spływającą deszczówką.
Dlaczego dziury nie zostały załatane? Marek Wiliński zapewnia, że prace rozpoczną się wtedy, gdy "warunki pogodowe na to pozwolą". Przede wszystkim, gdy przestanie padać deszcz.
Ale wiadomo, że będzie to tylko doraźne rozwiązanie problemu. Jezdnia na tym odcinku krajowej "jedynki" ma być w tym roku przebudowana. Kiedy? Tego w Miejskim Zarządzie Dróg nie mogliśmy się dowiedzieć. Ale to pewne - utrudnienia po rozpoczęciu przebudowy wcale nie będą mniejsze i spowodują podobne utrudnienia.
Dlaczego ten odcinek "jedynki" nie poszedł wcześniej do remontu? Władze miasta tłumaczą, iż przebudowa jezdni na moście została zaplanowana na ten rok ze względu na to, że w 2013 roku miała być już gotowa autostrada A1. - Liczyliśmy na to, że autostrada z Torunia do Łodzi przejmie część ruchu, biegnącego przez Włocławek - mówi prezydent Andrzej Pałucki. - Niestety, tak się nie stało. A to oznacza og-romne komplikacje w naszym ruchu miejskim.
Przypomnijmy, że na "jedynce" zamknięte są dwa odcinki jezdni. Pierwszy - pomiędzy Włocławskim Centrum Kultury a ulicą Hutniczą. Drugi - na odcinku od Krzywej Góry do Hawexu. Prace na pierwszym odcinku wymagają dokończenia - brakuje tylko ostatniej warstwy asfaltu, tak zwanej warstwy ścieralnej. Ta może być położona w marcu.
Między Krzywą Góra a Hawexem prace mają się zakończyć na przełomie wiosny i lata.
Czytaj e-wydanie »Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje