Spis treści
Pomiary techniczne na moście na tamie we Włocławku
Miejski Zarząd Infrastruktury Drogowej i Transportu we Włocławku poinformował, że w sobotę 16 listopada 2024 roku przeprowadzone zostaną pomiary techniczne elementów konstrukcyjnych mostu nad elektrownią oraz mostu nad jazami zapory wodnej we Włocławku w ciągu drogi krajowej Nr 67. W tym czasie most na tamie będzie nieprzejezdny. Utrudnienia mają trwać przez pięć godzin.
„W godzinach od 5 do 10 zostanie wstrzymany przez policję ruch na całej długości zapory wodnej. Ruch pojazdów osobowych zostanie skierowany przez most im. E. Rydza-Śmigłego we Włocławku. Natomiast ruch pojazdów ciężarowych będzie możliwy tylko przez najbliższe przeprawy mostowe dopuszczone do ruchu ciężkiego w Płocku lub w Toruniu. Jeżeli jest to możliwe tych uczestników ruchu drogowego prosimy o kierowanie się na trasy alternatywne lub przesunięcie godzin przejazdu z uwzględnieniem powyższego ograniczenia” – informuje i apeluje Miejski Zarząd Infrastruktury Drogowej i Transportu we Włocławku.
Badania tego typu wykonywane są co jakiś czas.
- Zamknięcie mostu wynika z konieczności przeprowadzenia badań, które nałożył na nas Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego. Co jakiś czas musimy te badania wykonywać, żeby sprawdzić jak się ten most na stopniu wodnym zachowuje – wyjaśnia prezydent Włocławka Krzysztof Kukucki.
Remont mostu na tamie we Włocławku. Prace już zakończono
Przypomnijmy, że na początku maja 2024 Krzysztof Kukucki podpisał z firmą WANT, która zwyciężyła w przetargu, umowę na remont mostu na tamie we Włocławku.
Na wykonanie prac miała 180 dni. Jak się okazuje już je zakończyła. 7 listopada prezydent Krzysztof Kukucki przekazał, że prace zostały już odebrane. Kosztowały ponad 1,8 mln zł.
- Zakres prac, które zlecone zostały firmie WANT z Tczewa został wykonany. Jesteśmy po odbiorach. Mamy inwestycję zakończoną – przekazał Krzysztof Kukucki.
Takie prace zostały wykonane na moście na tamie na Wiśle we Włocławku
Most nad jazem na stopniu wodnym we Włocławku biegnie w ciągu drogi krajowej nr 67. Firma WANT wykonała następujące prace:
naprawiła uszkodzone ciosy podłożyskowe przez uzupełnienie ubytków betonów i płyt podłożyskowych;
naprawiła i zakonserwowała łożyska;
zajęła się naprawą oczepów kozłów od strony dolnej wody oraz uzupełnieniem na pozostałej części ubytków betonu związanych z degradacją otuliny betonowej. W wypadku stwierdzenia ubytków otuliny zbrojeń, wykonana zostanie iniekcja sklejająca za pomocą żywic syntetycznych.
Przypomnijmy też, że zakres przewidzianych prac nie narusza koryta rzeki oraz nie zmienia położenia wylotów z kolektorów kanalizacji pod mostem. Ze specyfikacji warunków zamówienia wynika też, że na skutek prowadzonych prac nie zwiększy się ilość wód opadowych (powierzchnia zlewni pozostanie bez zmian) odprowadzanych do Wisły, a brzeg rzeki pozostanie w niezmienionym zakresie.