- Nasi Czytelnicy, a Państwa klienci nie mogą się pogodzić z koniecznością czekania w jednej, wychodzącej poza budynek banku, kolejce. Skargi nie ustają.
- Wiem i chciałbym gorąco przeprosić wszystkich klientów oddziału, za zmuszanie ich do wystawania w uciążliwych kolejkach. Jednak wcale nie jest to wynikiem zmian, jakie niedawno wprowadziliśmy. Jedna kolejka w rzeczywistości naprawdę skraca czas oczekiwania na obsługę kasową. Ludzie z niej rozchodzą się do dwóch, trzech kas, po wakacjach będą czynne wszystkie cztery. Nie muszą natomiast w jednej, krótszej kolejce czekać w nieskończoność, aż klient przed nimi, mający więcej spraw, załatwi je przy okienku. System obsługi w jednej kolejce do wszystkich kas, sprawdza się zresztą w większości naszych oddziałów.
- Możliwe, że tak jest, jednak kiedy widzimy przed sobą sześć osób inaczej nam się stoi, niż w ogonku, gdzie oczekujących jest ponad 20. Czy możliwy jest powrót do dawnych rozwiązań? Osobnej kolejki do każdej z kas?
- Jest możliwy i jeśli skargi będą się utrzymywały na pewno do niego powrócimy. Obsługujemy dzisiaj ponad 9, 3 tysięcy rachunków klientów indywidualnych złotowych. To też zmienia nam pracę w banku. Myślę jednak, że kolejka byłaby dużo mniejsza, gdyby nasi klienci w pełni wykorzystywali inne formy korzystania z naszych usług. Pieniądze wypłacać można np. w bankomatach.
- No tak, ale bankomaty PKO BP ma w Świeciu tylko dwa. To nie za wiele. Może trzeba byłoby tę liczbę zwiększyć?
- Nie tylko może, ale na pewno tak się stanie. Według zapewnień Oddziału Regionalnego w Bydgoszczy wkrótce zostaniemy wyposażeni w trzeci bankomat, co w istotny sposób powinno zapewnić swobodny dostęp klientów do swoich pieniędzy. Chcę jednak zauważyć, że w bankomacie nie tylko można wypłacać pieniądze, możliwe jest też dokonywanie wpłat, przy wykorzystaniu tzw. funkcji depozytowej bankomatu. Jest to sposób całkowicie bezpieczny i przydatny zwłaszcza, kiedy bank jest już zamknięty, czy są właśnie kolejki, w których nie chcemy stać.
- W tych kolejkach stoją bardzo często ludzie chcący dokonać różnych opłat: za czynsz, telefon, energię i tak dalej. Czy takie opłaty można załatwiać w Państwa agencjach, które są na terenie miasta i czy nie kosztuje to więcej niż w banku?
- Kosztuje to nawet mniej, a agencje tylko czekają na klientów bo mają od nich prowizję. Na terenie Świecia mamy aż cztery nasze agencje, przy ul. Wyszyńskiego 10A, w nowym POLOMARKECIE, przy ul. WP 91 (kantor) i przy ul. Mickiewicza 27. Jedna agencja jest też w Laskowicach. Ale przecież tego typu opłaty można załatwić w postaci stałych zleceń w banku, wtedy w ogóle nie trzeba będzie sobie nimi zawracać głowy.
- Na koniec chciałam zapytać, wracając do bankomatów, czemu u państwa nie możliwe jest sprawdzenie stanu konta przy wypłacie z bankomatu. Jest to dość uciążliwe, bo trzeba pamiętać i notować każdą wypłatę. Ewentualnie sprawdzić stan konta na czytniku w banku. Wiem, że ludzie często stoją też właśnie w kolejce, żeby uzyskać tylko taką informację.
- Również o tym wiemy. Bankomaty są już niestety tak zaprogramowane, jednak istnieje inna forma, dogodna i tania, sprawdzania swojego stanu konta. Wystarczy złożyć u nas wniosek na świadczenie funkcji sms. Sporo osób ma już telefony komórkowe. Właśnie sms-em każdego dnia mogą dowiadywać się ile mają jeszcze na koncie.
