Rowerzyści będą mieli do dyspozycji na terenie miasta 31 stacji, a w pierwszym etapie 310 rowerów. W rezerwie będzie 31 zapasowych jednośladów. Niewykluczone, że stacje powstaną również na terenie gminy Osielsko i Białe Błota.
Bydgoski rower aglomeracyjny ruszy dokładnie 1 kwietnia 2015 roku. Jednoślady będzie można wypożyczać do końca listopada. Opłata rejestracyjna i inicjacyjna Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego w kwocie 10 złotych wnoszona będzie jednorazowo i bezzwrotnie, tak by można ją wykorzystać na pierwsze wypożyczenia. Kontynuacja pierwszej godziny podróżowania od 21-60 minuty kosztować będzie 1 zł, druga godzina to koszt 4 złotych, trzecia godzina - 6 zł, czwarta i każda następna godzina - 7 zł.
Zobacz także: Inowrocławski eksperyment z okazji Europejskiego Dnia bez Samochodu. Kto pierwszy dotrze do redakcji?
Przypomnijmy, że już w maju odbył się pierwszy przetarg na rower aglomeracyjny. W maju otwarto koperty z ofertami trzech firm, ale najtańsza z nich jest aż o 30 procent droższa od kwoty, jaką w swoim budżecie zaplanowali bydgoscy drogowcy. Na trzyletni kontrakt na budowę i obsługę wypożyczalni chcieli wydać ok. 2,7 mln zł, czyli nieco ponad 90 tys. zł miesięcznie. Tymczasem kwota najniższej oferty to 125,5 tys. zł, a drugiej - już 157,4 tys. miesięcznie. Pod koniec czerwca ogłoszono więc drugi przetarg. W budżecie zarezerwowano zaś dodatkowe pieniądze.
Czytaj e-wydanie »