Rozpoczęta w połowie czerwca modernizacja ważnej magistralnej linii kolejowe E 20, łączącej Poznań z Warszawą sprawiła, że pociągi tej relacji przekierowano objazdem przez Gniezno i Inowrocław, a ściślej przez stację Inowrocław Rąbinek.
Ze względów technicznych, pociągi nie wjeżdżają na główną inowrocławską stację PKP (niezbędna byłaby czasochłonna tzw. zmiana czoła pociągu). Na Rąbinku zatrzymują się pociągi spółki PKP Intercity w relacjach Zielona Góra - Poznań - Warszawa, Szczecin - Poznań - Terespol, Szczecin - Poznań - Przemyśl, Poznań - Warszawa, Świnoujście - Poznań - Suwałki. Dzięki temu z Inowrocławia można dojechać bezpośrednio do Warszawy kilka razy dziennie. Połączenia do stolicy cieszą się rosnącą popularnością wśród inowrocławian, podobnie jak kursy w ciekawe turystycznie rejony naszego kraju. Wymienione relacje umożliwiają nam bowiem także dojazd bez przesiadki m.in. do Mińska Maz., Siedlec, Łukowa, Radzynia Podlaskiego, Parczewa, Lubartowa, Lublina, Kraśnika, Tarnobrzega, Stalowej Woli, Rzeszowa, Łańcuta, Przeworska, Białegostoku, Augustowa, Stargardu, Między zdrojów i Świnoujścia. Objazd na linii E 20 ma potrwać ok. trzech lat i przez ten czas Inowrocław będzie miał więcej połączeń kolejowych.
Warto dodać, że z głównej stacji inowrocławskiej dojedziemy w sezonie wakacyjnym bezpośrednio m.in. do Władysławowa, Jastarni, Juraty, Helu, Kołobrzegu, Łeby, Krakowa, Chabówki i Zakopanego.