https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Z remontem torowiska w Grudziądzu mamy duży problem

(Deks)
Co ważne, początkowo realizacja modernizacja torowiska miała kosztować 42 mln zł. Obecnie ta kwota (po wielu korektach) wynosi już 60 mln zł.
Co ważne, początkowo realizacja modernizacja torowiska miała kosztować 42 mln zł. Obecnie ta kwota (po wielu korektach) wynosi już 60 mln zł. Archiwum GP
Urzędnicy nie mogą podpisać umowy z konsorcjum, które w przetargu zaproponowało najniższą cenę (54,8 mln zł).

Dlaczego? Ponieważ inne przedsiębiorstwo walczące o to zlecenie nie zgodziło się z wynikiem postępowania. Urzędnicy uwzględnili odwołanie, a Krajowa Izba Odwoławcza zaleciła: oferty firm muszą być sprawdzone jeszcze raz.

Przeczytaj także:Pasażerowie z gminy Grudziądz i Rogóźno nie zostaną na lodzie

W najgorszym wypadku może to oznaczać, że miasto będzie musiało zrezygnować z najtańszej oferty i wybrać inną - droższą. To z kolei będzie oznaczało konieczność dołożenia do puli projektu kolejnych pieniędzy.

Co ważne, początkowo realizacja modernizacja torowiska miała kosztować 42 mln zł. Obecnie ta kwota (po wielu korektach) wynosi już 60 mln zł.

Najlepsze artykuły za jednym kliknięciem. Zarejestruj się w systemie PIANO już dziś!

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 26

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

u
uve
Sam sobie poszukaj mądralo zamiast uprawiać malkontenctwo. Łatwo sobie wyobrazić, że nawet na tak małej sieci jaką ma Grudziądz, przebudowa całego torowiska, wymiana wszystkich rozjazdów i krzyżownic, wymiana wózków we wszystkich pojazdach, przebudowa zajezdni to pewnie koszt przynajmniej 70-90mln złotych. Tylko pytanie co by się na tym zyskało? Wielkie nic. Od 50 lat żadne polskie miasto nie zmieniło rozstawu i nigdy już pewnie nie zmieni. W latach 80. Bydgoszcz próbowała, ale dali sobie spokój ze względu na koszty.
Sorry , a Gdansk przypomne torowiska w tym miescie bedace takie same jak w Grudziadzu , a zmieniane do lat 70-tych.
N
Nikolas
Nie umiesz dyskutować?
OK
Mojej odpowiedzi już nie będzie.
F
ForrestGump
Podaj opinie fachowców, a nie nawijaj makaronu na uszy.

Sam sobie poszukaj mądralo zamiast uprawiać malkontenctwo. Łatwo sobie wyobrazić, że nawet na tak małej sieci jaką ma Grudziądz, przebudowa całego torowiska, wymiana wszystkich rozjazdów i krzyżownic, wymiana wózków we wszystkich pojazdach, przebudowa zajezdni to pewnie koszt przynajmniej 70-90mln złotych. Tylko pytanie co by się na tym zyskało? Wielkie nic. Od 50 lat żadne polskie miasto nie zmieniło rozstawu i nigdy już pewnie nie zmieni. W latach 80. Bydgoszcz próbowała, ale dali sobie spokój ze względu na koszty.
N
Nikolas
Nie wiesz o czym mówisz. Podobne torowiska są również w Elblągu, Bydgoszczy, Toruniu i Łodzi, jak również w dziesiątkach miast Europy Zachodniej. W Japonii duża część sieci kolejowej jest na torach 1000mm, na których jeżdżą nawet 160km/h. Zmiana rozstawu nie ma najmniejszego uzasadnienia ekonomicznego.

Podaj opinie fachowców, a nie nawijaj makaronu na uszy.
F
ForrestGump
Nie zadawaj dzikich pytań.
Bardzo wielu mieszkańców wie o czym mówię.
Tylko w Grudziądzu występują tak wąskie torowiska tramwajowe.
Wszystkie sprowadzone tramwaje trzeba było adoptować do tych torów.
Podczas gdy w innych miastach bez potrzeby adaptacji ruszały niezwłocznie w trasy.
Obecne torowiska nadają się do zabytkowych tramwai konnych, a nie do tych obecnie produkowanych.

Nie wiesz o czym mówisz. Podobne torowiska są również w Elblągu, Bydgoszczy, Toruniu i Łodzi, jak również w dziesiątkach miast Europy Zachodniej. W Japonii duża część sieci kolejowej jest na torach 1000mm, na których jeżdżą nawet 160km/h. Zmiana rozstawu nie ma najmniejszego uzasadnienia ekonomicznego.
G
Gość
niestety jeszcze toruń oraz łódz maja takie wąskie tramwaje
N
Nikolas
Zanim zaczniesz komentować sprawdź sobie jaka firma jeszcze występuje w konsorcjum z PBDiM w tym przetargu.

Masz na myśli szeroki tor radziecki, czy też może iberyjski?

Nie zadawaj dzikich pytań.
Bardzo wielu mieszkańców wie o czym mówię.
Tylko w Grudziądzu występują tak wąskie torowiska tramwajowe.
Wszystkie sprowadzone tramwaje trzeba było adoptować do tych torów.
Podczas gdy w innych miastach bez potrzeby adaptacji ruszały niezwłocznie w trasy.
Obecne torowiska nadają się do zabytkowych tramwai konnych, a nie do tych obecnie produkowanych.
G
Gość
Brak myślenia perspektywicznego.Ta bylejakość w widzeniu sprawy. Tutaj wszystko w planach jest na 2-3 lata, żaden nie dotyczy myślenia ratuszowych 10-15 czy 20 lat -przecież ich już wtedy nie będzie . Takie klecenie gniotów , potem bez końca poprawianych. Wszytko prowizorka myśleniowa i mamy co mamy.Brzydkie zapyziałe miasto.Odcięte od świata pociągów dalekobieżnych.Lokalne tylko do 60-80 km , bo taki zasięg ma myślenie tych w ratuszu.Co się dzieje z miastem odciętym od kolei pokazuje Ciechocinek, który w 3 lata zdziadział totalnie , podupadł o 25 % w zyskach a rozkwitał, znany w całej Polsce i nie tylko.A Grudziądz? Wszystko można unicestwić jak się nie ma głowy do myslenia biznesowego, tylko do noszenia niemodnej czapki. Na stałe powinniśmy otworzyć filie CBA w tym mieście, jak widać potrzebne a będzie coraz bardziej.
F
ForrestGump
Może warto zatrudnić firmę zajmującą się torowiskiem a nie drogami. Zrobią raz i będzie na kilkadziesiąt lat. Zastanawia mnie jeszcze jedno. Jak myślą nasi włodarze skoro u nas likwiduje się linię tramwajową na dworzec a np w Bydgoszczy na nowo budują. W dwóch miastach naszego regionu nie mogą być ?
Zanim zaczniesz komentować sprawdź sobie jaka firma jeszcze występuje w konsorcjum z PBDiM w tym przetargu.

Pod warunkiem, że zaczną w końcu budować linię szerokotorową, o której mówiono już 40 lat temu.
Jak zrobią taką jak mamy, to za kilka lat będą znów przebudowywać
Kondolencje wszystkim mieszkańcom będą nieodzowne
Masz na myśli szeroki tor radziecki, czy też może iberyjski?
P
Przemysław Berliński
nie widze roznicy jaki maja miec rozstaw tory??
a helmuty przezyja jeszcze te torowiska, heh nasze poprzednie niemieckie wozy sprzedane do TP Łódź ostały sie jako jedyne po likwidacji TP i przejeciu majatku przez mpk łódź
N
Nikolas
i dodatkowo jaki sens ma przebudowywanie waśkich ulic w celu budowy peronów skoro za 10-15 lat bedzie to trzeba rozebrac z powodu wiekowych rozpadajacych sie helmutow przegubowych bo wysokopodlogowych tramwajow juz nigdzie nie bedzie dostepnych. zero myslenia na przyszlosc. Zamiast robic takie cyrki powinni kupic niskopodlogowce w przyszlej transzy unijnej jak robi to wiekszosc miast w polsce.

A koleś Sikory ma zrobić plajtę z braku zleceń?
Przecież Vice nie zrobi takiej przykrości kolesiowi.
Potem musiał by go żywić
G
Gość
i dodatkowo jaki sens ma przebudowywanie waśkich ulic w celu budowy peronów skoro za 10-15 lat bedzie to trzeba rozebrac z powodu wiekowych rozpadajacych sie helmutow przegubowych bo wysokopodlogowych tramwajow juz nigdzie nie bedzie dostepnych. zero myslenia na przyszlosc. Zamiast robic takie cyrki powinni kupic niskopodlogowce w przyszlej transzy unijnej jak robi to wiekszosc miast w polsce.
N
Nikolas
Może warto zatrudnić firmę zajmującą się torowiskiem a nie drogami. Zrobią raz i będzie na kilkadziesiąt lat. Zastanawia mnie jeszcze jedno. Jak myślą nasi włodarze skoro u nas likwiduje się linię tramwajową na dworzec a np w Bydgoszczy na nowo budują. W dwóch miastach naszego regionu nie mogą być ?

Pod warunkiem, że zaczną w końcu budować linię szerokotorową, o której mówiono już 40 lat temu.
Jak zrobią taką jak mamy, to za kilka lat będą znów przebudowywać
Kondolencje wszystkim mieszkańcom będą nieodzowne
w
ww1
Może warto zatrudnić firmę zajmującą się torowiskiem a nie drogami. Zrobią raz i będzie na kilkadziesiąt lat. Zastanawia mnie jeszcze jedno. Jak myślą nasi włodarze skoro u nas likwiduje się linię tramwajową na dworzec a np w Bydgoszczy na nowo budują. W dwóch miastach naszego regionu nie mogą być ?
N
Nikolas
Bo tylko dwa wnioski wpłynęły. To co dzieje się z przetargami w naszym mieście przypomina filmowe Wilkowyje. Może czas na CBA?

Z tego co wiem, CBA już się tym zajmuje
Spotkałem 3 facetów
Akurat paliłem papierosa przy wejściu, oni też.
Na wspomnienie o przebudowie linii Tramwajowej i firmie Wa-wskiej wypytywać zaczęli o to co ewentualnie na ten temat wiem.
Wiem od nich, że przetarg ponownie został unieważniony.
Czy to jest prawda, to się najpewniej okaże.
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska