Promocyjno-informacyjny dodatek do "Gazety Prawnej" opublikował ranking Ogólnopolskich Zakładów Komunikacji Miejskiej.
Nasz toruński pod kierownictwem Marii Zawal znalazł się na trzecim miejscu, razem z zakładem w Tychach. Najlepiej oceniono zielonogórskie autobusy i tramwaje.
- Ranking przeprowadzono niezależnie od nas w czerwcu i lipcu. Osoby korzystające z komunikacji miejskiej pytano m.in. o punktualność, dogodność połączeń, jakość obsługi, czy sprawność taboru - wyjaśnia Sylwia Kowalska, rzeczniczka toruńskiego MZK.
Od 11 października przez około dwa tygodnie swój własny sondaż przeprowadza toruńska firma. W autobusach i tramwajach konduktorzy i pracownicy MZK pytają mieszkańców o punktualność, kulturę kierowców i komfort jazdy miejskim taborem. Ankiety dostępne są także w kasach biletowych. Pasażerowie na każde z 11 pytań odpowiadają, wystawiając ocenę od 1 do 5.
A opinie o toruńskim Miejskim Zakładzie Komunikacji są różne.
Czytelnicy skarżyli się nam na problemy z honorowaniem biletów w komunikacji zastępczej, na zimno w tramwajach i na małą liczbę autobusów przystosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych.
- W autobusach MZK jest zawsze pełno ludzi, kierowcy nie czekają na pasażerów i wymuszają pierwszeństwo. Co jednak uczciwie muszę przyznać - przyjeżdżają punktualnie - twierdzi Paweł, który dotąd codziennie korzystał z komunikacji miejskiej, a niedawno kupił sobie samochód.
Pani dyrektor, gratulujemy sukcesu, doceniamy zmiany na lepsze i liczymy na to, że wkrótce uda się wyeliminować wszystkie niedociągnięcia, na które zwracają uwagę nasi Czytelnicy, bo III miejsce przecież zobowiązuje.