9 z 12
Wbrew pozorom to właśnie na przerwach, a nie na lekcjach...
fot. unsplash/ Adrià Crehuet Cano

8. Co robiłeś/łaś na długiej przerwie?

Wbrew pozorom to właśnie na przerwach, a nie na lekcjach dzieje się to, co najbardziej zajmuje dzieci. Warto więc zapytać syna czy córkę, co robili na długiej przerwie.

10 z 12
Bardzo ważne jest to, by uczyć dzieci nazywania ich emocji....
fot. unsplash/ S&B Vonlanthen

9. Jakbyś mógł/mogła opisać dzień w szkole jedną emocją, to jaka by ona była?

Bardzo ważne jest to, by uczyć dzieci nazywania ich emocji. Właśnie dlatego dobrze jest zapytać, jakie uczucia dominowały w ciągu minionego dnia w szkole. Nie bagatelizujmy tego, o czym mówi dziecko, ale pochylmy się nad tym i postarajmy je zrozumieć.

11 z 12
Bądźmy uważnymi rodzicami, którzy znają znajomych swoich...
fot. reshot/ Alya Khoffman

10. A co dziś robiłeś/łaś i o czym rozmawiałeś/łaś z Bartkiem/Marysią/Antkiem?

Bądźmy uważnymi rodzicami, którzy znają znajomych swoich dzieci. Zapytajmy o to, co słychać u szkolnych kolegów czy koleżanek, a jednocześnie nie naciskajmy, gdy dziecko czy nastolatek nie chce mówić. Są sprawy, które może chcieć zachować dla siebie.

Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Zobacz również

Podlej tym grządki, a fasolka szparagowa obrodzi. Dzięki temu strączków będzie w bród

Podlej tym grządki, a fasolka szparagowa obrodzi. Dzięki temu strączków będzie w bród

Zobaczcie jak one tańczą! Mistrzostwa Polski Mażoretek trwają w Chełmnie

Zobaczcie jak one tańczą! Mistrzostwa Polski Mażoretek trwają w Chełmnie

Polecamy

Zobaczcie jak one tańczą! Mistrzostwa Polski Mażoretek trwają w Chełmnie

Zobaczcie jak one tańczą! Mistrzostwa Polski Mażoretek trwają w Chełmnie

Tego nie rób przy borówkach, bo szybko zmarnieją i nie będzie owoców

Tego nie rób przy borówkach, bo szybko zmarnieją i nie będzie owoców

Tak było podczas imprezy "Goplanie dla Autyzmu" w Kruszwicy

Tak było podczas imprezy "Goplanie dla Autyzmu" w Kruszwicy