Projekt wdrażano w w Polsce, na Cyprze, w Czechach, Rumunii, Słowenii i na Węgrzech. Nasz kraj reprezentowały Fundacja PRO-TEST, wydawca magazynu PRO-TEST (dawniej "Świat Konsumenta") oraz Federacja Konsumentów.
W ramach projektu przeprowadzano testy porównawcze na użytek organizacji konsumenckich. Od pralek i telewizorów po cyfrowe aparaty fotograficzne, telefony komórkowe, odkurzacze, foteliki samochodowe, środki piorące, emulsje do opalania i przenośne odtwarzacze muzyczne. Wszystko dla ludzi, którzy przed zakupami mogą przeczytać wyniki niezależnych testów, a nie tylko opis ze strony producenta lub dystrybutora, zazwyczaj ociekający słodyczą.
- Chodzi o to, by udostępnić nowym konsumentom najpotężniejszą broń, którą mogą dysponować: wiedzę. Mam na myśli wiedzę na temat jakości, bezpieczeństwa i wartości lub ceny produktów, które kupują każdego dnia. Cieszę się, że konsumenci w kolejnych sześciu krajach mogą teraz zasięgnąć porady z wiarygodnego źródła, żeby dokonać korzystnego zakupu - powiedziała w Brukseli Meglena Kuneva, komisarz UE ds. konsumentów.
Polscy konsumenci mają do dyspozycji około 200 testów na stronie www.pro-test.pl.