
Odbierzemy e-receptę
Jeżeli korzystamy z Internetowego Konta Pacjenta, dostaniemy ją w postaci SMS-a na nasz numer telefonu lub w PDF-u na nasz adres e-mail. Gdy nie mamy IKP, z uwagi na pandemię koronawirusa lekarz może podać nam przez telefon czterocyfrowy kod e-recepty wraz z informacją o przepisanych lekach oraz ich dawkowaniu. Kod e-recepty możemy przekazać osobie bliskiej, która wykupi nam leki. W aptece oprócz kodu należy podać numer PESEL pacjenta.
E-recepta będzie dostępna na naszym Internetowym Koncie Pacjenta od razu po jej wystawieniu.

Zrealizujemy e-receptę dla bliskich
Jeśli osoba bliska, np. rodzic, upoważniła nas do swojego Internetowego Konta Pacjenta i mamy włączone powiadomienia o wystawionych receptach dla osób bliskich (pełnomocników), to e-recepta przyjdzie od razu do nas w postaci SMS-a na nasz numer telefonu lub w pliku PDF na nasz adres e-mail. Teraz możemy osobie bliskiej wykupić leki i zostawić je wraz z zakupami np. pod drzwiami mieszkania.
Uwaga! E-receptę można otrzymać na dowolny, także starszy, model telefonu. Niepotrzebny do tego jest smartfon.

Skorzystamy z Internetowego Konta Pacjenta
Każdy obywatel ma swoje Internetowe Konto Pacjenta. Wystarczy się na nie zalogować na pacjent.gov.pl.

Zaopiekujemy się dzieckiem
Na naszym Internetowym Koncie Pacjenta mamy dostęp do danych medycznych naszych dzieci do 18. roku życia, w tym e-recept. Dane dzieci widoczne są automatycznie na koncie tego rodzica, który zgłosił dziecko do ubezpieczenia w ZUS.
Dziecko po ukończeniu 16 lat, ma możliwość wglądu w swoje konto, ale nie może samodzielnie podejmować decyzji w sprawie swojego zdrowia.