Zobacz wideo: Takie są nowe zasady szczepień. Zobacz koniecznie!
Od 16 marca br. obowiązują nowe zasady korzystania z podstawowej opieki zdrowotnej. Zgodnie z nimi, pacjent skorzysta z teleporady, gdy istnieje podejrzenie zakażenia wirusem SARS-CoV-2, a także gdy potrzebuje recepty na leki niezbędne do kontynuacji leczenia, a lekarz ma jego dokumentację medyczną.
Teleporada wystarczy także w przypadku zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne, gdy jest to kontynuacja poprzedniego, a lekarz dysponuje dokumentację. Za pomocą teleporady można też uzyskać zaświadczenia o stanie zdrowia. Można z niej skorzystać, gdy dziecko, które nie ma 6 lat, korzysta z porady kontrolnej, którą lekarz ustalił podczas bezpośredniej wizyty i która nie polega na fizycznym badaniu.
Dzięki teleporadzie możemy otrzymać m.in.:
- zalecenia
- e-zwolnienie
- e-receptę
- poradę dotyczącą bezpośredniej wizyty w przychodni lub kontaktu ze stacją sanitarno-epidemiologiczną.
Teleporada jest udzielana w jednym z dwóch terminów. Powinna odbyć się nie później niż w pierwszym dniu roboczym po dniu zgłoszenia się pacjenta do placówki – za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, systemu łączności lub osobiście. Druga opcja to termin późniejszy, jeśli został ustalony w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym.
Co jeszcze możemy załatwić online bez wychodzenia z domu? Pokazujemy w naszej galerii.
