Zobacz wideo: Kiedy ZUS zmniejszy lub zawiesi emeryturę?
Usługę uruchomiono najpierw na próbę w 11 oddziałach, od 29 października poszerzono ją o kolejne 14 oddziałów (w tym bydgoski), a od 4 listopada spotkanie online można będzie umówić się we wszystkich oddziałach ZUS.
Duże zainteresowanie e-wizytami
W ciągu pierwszych kilku dni funkcjonowania z e-wizyt skorzystało prawie 600 osób.
Klienci, którzy skorzystali z e-wizyty zwracali uwagę, że usługa jest bardzo prosta, wygodna i pozwala załatwić swoją sprawę w ZUS. Chwalili też, jakość techniczną realizowanej usługi. Pierwsze dane wskazują, że nowa usługa ZUS spotkała się z ogromnym zainteresowaniem klientów. Tylko przez pierwsze sześć dni w 11 oddziałach ZUS z e-wizyty skorzystało 589 klientów
– informuje Krystyna Michałek, rzecznik regionalny ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.
Jak umówić się na spotkanie?
Podczas spotkania online można uzyskać ogólne informacje na temat świadczeń i ubezpieczeń i zapytać o indywidualną sprawę. Potrzebny jest do tego sprzęt (np. laptop, tablet, telefon) z mikrofonem i kamerką. Na wirtualną wizytę można umówić się w dni robocze w godz. 9 - 14.30. Rejestracja dostępna jest na stronie ZUS w zakładce e-wizyta, gdzie trzeba kliknąć link „Umów się na e-wizytę”.
- Chcąc porozmawiać z naszym ekspertem wybierzmy prywatne, ciche miejsce z neutralnym tłem, np. jasną ścianą. Do tego celu wykorzystajmy urządzenie z kamerą, np. komputer, laptop, tablet lub telefon – dodaje Krystyna Michałek.
O co pytali klienci w czasie wizyt online?
Najwięcej osób obsłużyły do tej pory trzy oddziały warszawskie - 253, 128 - dwa poznańskie, a krakowski blisko 100. Jak informuje ZUS, najwięcej (ponad 200) zapytań dotyczyło działalności firm. Przedsiębiorcy pytali o Tarczę 5.0, Platformę Usług Elektronicznych ZUS, zasady składania wniosków o pełnomocnictwo, czy wniosków o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek. Niemal 200 e-wizyt dotyczyło emerytur i rent, zaś 183 – zasiłków i terminów ich wypłaty.
