Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

ZUS wprowadza w całej Polsce e-wizyty. Będą dostępne już od środy 4 listopada

OPRAC.:
Joanna Maciejewska
Joanna Maciejewska
Od 4 listopada e-wizyty będą realizowane we wszystkich oddziałach ZUS. Na spotkanie online można umówić się także w toruńskim oddziale
Od 4 listopada e-wizyty będą realizowane we wszystkich oddziałach ZUS. Na spotkanie online można umówić się także w toruńskim oddziale Grzegorz Olkowski
Dzięki e-wizytom można załatwić sprawy w ZUS w dogodnym dla siebie terminie, bez wychodzenia z domu. Co można w ten sposób załatwić? Jak umówić się na wizytę?

Zobacz wideo: Kiedy ZUS zmniejszy lub zawiesi emeryturę?

Usługę uruchomiono najpierw na próbę w 11 oddziałach, od 29 października poszerzono ją o kolejne 14 oddziałów (w tym bydgoski), a od 4 listopada spotkanie online można będzie umówić się we wszystkich oddziałach ZUS.

Duże zainteresowanie e-wizytami

W ciągu pierwszych kilku dni funkcjonowania z e-wizyt skorzystało prawie 600 osób.

Klienci, którzy skorzystali z e-wizyty zwracali uwagę, że usługa jest bardzo prosta, wygodna i pozwala załatwić swoją sprawę w ZUS. Chwalili też, jakość techniczną realizowanej usługi. Pierwsze dane wskazują, że nowa usługa ZUS spotkała się z ogromnym zainteresowaniem klientów. Tylko przez pierwsze sześć dni w 11 oddziałach ZUS z e-wizyty skorzystało 589 klientów

– informuje Krystyna Michałek, rzecznik regionalny ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.

Jak umówić się na spotkanie?

Podczas spotkania online można uzyskać ogólne informacje na temat świadczeń i ubezpieczeń i zapytać o indywidualną sprawę. Potrzebny jest do tego sprzęt (np. laptop, tablet, telefon) z mikrofonem i kamerką. Na wirtualną wizytę można umówić się w dni robocze w godz. 9 - 14.30. Rejestracja dostępna jest na stronie ZUS w zakładce e-wizyta, gdzie trzeba kliknąć link „Umów się na e-wizytę”.
- Chcąc porozmawiać z naszym ekspertem wybierzmy prywatne, ciche miejsce z neutralnym tłem, np. jasną ścianą. Do tego celu wykorzystajmy urządzenie z kamerą, np. komputer, laptop, tablet lub telefon – dodaje Krystyna Michałek.

O co pytali klienci w czasie wizyt online?

Najwięcej osób obsłużyły do tej pory trzy oddziały warszawskie - 253, 128 - dwa poznańskie, a krakowski blisko 100. Jak informuje ZUS, najwięcej (ponad 200) zapytań dotyczyło działalności firm. Przedsiębiorcy pytali o Tarczę 5.0, Platformę Usług Elektronicznych ZUS, zasady składania wniosków o pełnomocnictwo, czy wniosków o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek. Niemal 200 e-wizyt dotyczyło emerytur i rent, zaś 183 – zasiłków i terminów ich wypłaty.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska