- To dla nas kolejna forma promocji - mówi Jerzy Tomkiewicz, który prowadzi gospodarstwo agroturystyczne "Gzinianka" w Dąbrowie Chełmińskiej (pow. bydgoski). - A zgłosiła nas tu Lokalna Grupa Działania "Zakole dolnej Wisły".
W bazie lokalnazywnosc.pl z województwa kujawsko-pomorskiego znalazły się już również m.in. "Eko Piekarnia" z Torunia, Wytwórnia Makaronu "BIO" z Pokrzydowa, "Green Farm" z miejscowości Małe Brzozie.
Portal powstał po to, by promować drobnych producentów i sprzedawców lokalnej żywności. Każdy dostawca może bezpłatnie i w prosty sposób stworzyć wizytówkę, która opisuje ofertę sprzedaży produktów.
- Czasem spotykamy perełki wśród drobnych producentów żywności. Robią niesamowite rzeczy, ale niewiele osób o nich wie, bo większość z nich nie ma nawet strony internetowej. U nas wystarczy stworzyć wizytówkę, co zajmie 15 minut - tłumaczy Sebastian Kmiecik, który razem z kolegą Michałem Kolińskim założył portal.
- Jesteśmy fascynatami ekologicznej żywności, a nie jest łatwo ją zdobyć - podkreśla Sebastian Kmiecik.
I wyjaśnia, że za pomocą portalu chcą wpłynąć na globalne trendy.
- Często używa się terminu "ekologiczny" mówiąc o żywności sprowadzanej z odległych zakątków i produkowanej na masową skalę. Także w Polsce przybywa marketów, w których kupujemy taką żywność. A ta już niewiele ma wspólnego z ekologicznością - mówi Kmiecik.
- Nasza praca to wolontariat. Ale liczymy, że wokół portalu rozwinie się społeczność - użytkownicy będą dyskutować i polecać sobie miejsca, gdzie warto robić zakupy, nawiążą się relacje między producentami a kupującymi - dodaje Sebastian Kmiecik.
Kmiecik zapewnia jednocześnie, że portal nie stanie się komercyjny.