Zamówienie przez PKP Intercity pociągów Dart, to największy program inwestycyjny przewoźnika, wart około 5 miliardów złotych. W środku pojazdów są miejsca pierwszej i drugiej klasy oraz wydzielona strefa barowa. są miejsca pierwszej i drugiej klasy, a także wydzielona przestrzeń barowa. Pociągi zostały wyposażone w ergonomiczne fotele, nowoczesne toalety, klimatyzację, gniazdka elektryczne, a także udogodnienia dla osób niepełnosprawnych.
- Zamknięcie procesu odbiorów umożliwi nam wdrożenie do oferty pełnej floty składów. Oznacza to, że już niebawem 48 połączeń kategorii InterCity będzie obsługiwana tymi nowoczesnymi i komfortowymi pociągami – mówi Piotr Rybotycki, członek zarządu PKP Intercity ds. operacyjnych.
Pociągi będą kursować na trasach: Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok/Lublin oraz Białystok/Lublin - Warszawa - Koluszki - Częstochowa - Katowice - Bielsko Biała. Od 29 kwietnia składy jeździć będą również do Jeleniej Góry.
- Projekt PesaDART był dla nas wyzwaniem, nie tylko ze względu na stosunkowo krótki czas produkcji, ale także innowacyjne rozwiązania zastosowane w tym pojeździe. Cieszę się, że wszystkie PesaDARTy będą mogły wozić pasażerów PKP Intercity. Doświadczenia zebrane podczas realizacji tego zamówienia mają ogromne znaczenie dla dalszego rozwoju PESA – mówi Tomasz Zaboklicki, prezes Pesy.
Wartość kontraktu wyniosła 1 320 626 400,00 zł, z czego dostawa składów to 1 008 600 000,00 zł, a serwis 312 026 400,00 zł. PKP Intercity sfinansowało projekt ze środków własnych oraz unijnych.
Prezentacja Darta w Lublinie. wideo: kurierlubelski.pl/x-news
