PESA RegioJet 655-3 to trójczłonowe, dwusystemowe (3kV i 25kV zespoły trakcyjne o wygodnym, ergonomicznym wnętrzu, z przedziałem 1 klasy, klimatyzacją, przestrzenią dla osób niepełnosprawnych, szybkim Wi-Fi. Każdy pojazd może pomieścić do 231 pasażerów na miejscach siedzących. Pociągi są już wyposażone w system bezpieczeństwa ETCS, który został w całości sfinansowany przez RegioJet. Malaturę zewnętrzną zabezpieczono folią anty-graffiti, co pozwala zachować pojazdy w czystości i zmniejsza koszty ich utrzymania
- Nowe, trójczłonowe pojazdy eklektyczne PESA z rodziny 655 wprowadzone dzisiaj do eksploatacji przez RegioJet Regionie Pragi to kolejny ważny krok w kierunku umacniania pozycji naszej firmy na rynkach zagranicznych, w segmencie pojazdów elektrycznych, dwusystemowych o większej pojemności przewozowej. takie właśnie pojazdy coraz częściej pytają nasi zagraniczni klienci - mówi Jan Bończyk, Dyrektor Sprzedaży Rynków Zagranicznych PESA Bydgoszcz.
Szybciej do centrum Pragi, częstsze połączenia
Wyprodukowane przez bydgoską PESA pociągi będą wykorzystywane przez Regio Jet do obsługi linii S61 i S49.
Nowa linia kolejowa S61 łączy wschodnią część Pragi z dworcem głównym i zwiększyła możliwości dojazdu do centrum stolicy Czech z takich obszarów jak: Libeň, Kyje, Dolní Počernice, Běchovice, Klánovice i Úvaly. Pociągi RegioJet na linii S61 będą kursować co 30 minut w godzinach szczytu i co 60 minut poza szczytem. W połączeniu z innymi liniami w tym rejonie będą one oferować połączenia do centrum co 10–15 minut. Dzięki pełnej integracji z systemem PID zapewnione jest wygodne przesiadanie się na komunikację miejską i inne połączenia kolejowe.
Na linii S49 nowe pociągi elektryczne zastąpią starsze wagony, co nie tylko zapewni większy komfort, ale także wpłynie na zmniejszenie hałasu i emisji spalin na obszarach miejskich.
