
Rodzicom zdarza się popełniać błędy we wnioskach. Najczęściej to:
- nieprawidłowy PESEL dziecka,
- błędny numer rachunku bankowego,
- kilka wniosków złożonych na to samo dziecko.
Zdarzają się również sytuacje, że oboje rodziców wnioskuje o świadczenie na to samo dziecko. Do wniosków nie są dołączane wymagane dokumenty albo są one niewłaściwe, czasami dołączane są niepotrzebnie.
Jakakolwiek nieprawidłowość we wniosku o świadczenie 300 plus wymaga dodatkowej weryfikacji i przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego z klientem, co to wydłuża czas rozpatrzenia wniosku.
Jeśli w sprawie jest konieczność przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego z klientem, na profilu PUE ZUS klienta zamieszczamy wezwanie z prośbą o uzupełnienia wniosku.
- O wystawieniu takiego wezwania informujemy naszego klienta poprzez SMS i wiadomość wysłaną na adres poczty elektronicznej wskazany we wniosku. Niestety, wielu rodziców nie reaguje na wezwanie. Brak odpowiedzi zwrotnej skutkuje tym, że świadczenie w dalszym ciągu nie może zostać przyznane - podsumowuje Krystyna Michałek.

Większość rodziców i opiekunów złożyła już wniosek o świadczenie 300 plus z programu "Dobry Start". 95 proc. z tych złożonych w regionie została pozytywnie rozpatrzona. Na konta rodziców przekazana została kwota 68,7 mln zł - informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie kujawsko-pomorskim.

Wnioski o wsparcie można składać do 30 listopada wyłącznie elektronicznie.
Jeśli wniosek będzie prawidłowo wypełniony i złożony w październiku lub listopadzie, pieniądze trafią na konto w ciągu dwóch miesięcy od złożenia wniosku - informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.

Jeśli do 30 listopada 2022 roku rodzic nie złoży wniosku o świadczenie, pieniądze po prostu przepadną.