
3. Oferta pracy
Dostaliśmy informację, że nasza firma ogłosi w najbliższym czasie nabór na nowe stanowiska. Albo też przeglądając serwisy rekrutacyjne natrafiliśmy na ofertę pracy w naszej firmie.
Dziwimy się więc, że pracodawca przymierza się do zatrudnienia nowych pracowników w takim samym zawodzie, jaki wykonujemy i na tożsame stanowisko. Zmartwić może także to, że nikt z kierownictwa głośno nie podejmuje tematu rekrutacji, a sprawa jest przed nami ukrywana.

4. Pod ostrzałem krytyki
Za późno, niestarannie, bez zrozumienia, leniwie, bez pasji – o tym, że właśnie w ten sposób wykonujemy pracę, szef informuje nas od pewnego czasu. Przedtem nie miał jednak zastrzeżeń co do jakości i terminowości wykonywania powierzonych nam zadań.

Koniec z nagrodami
Budujące dotąd pochwały od przełożone oraz nagrody finansowe i premie w jednakowym stopniu zniknęły. Teraz pod naszym adresem kierowane są prawie ciągle uwagi. Krytyka to gwóźdź do trumny pracownika i dobrej atmosfery w pracy.

5. Unikanie kontaktu
Kiedy szef nas woła, jesteśmy na każde skinienie. Gdy jest odwrotnie, to mamy problem, bo on twierdzi, że nie ma czasu. Usprawiedliwia swoje zachowanie nadmiarem służbowych czynności, chociaż niejednokrotnie w ostatnim czasie widzieliśmy, jak przechadzał się po firmie, podejmując luźne rozmowy z paroma naszymi współpracownikami.