Było o obwodnicy przez chwilę, gdy mieszkańcy się protestowali, teraz znów jest cisza - mówi mieszkaniec Piasków. - Nie mieszkam przy ulicy Słowackiego i nie przeszkadzają mi osobiście tiry, ale ich jazda po centrum miasta to przesada.
Chodzi o przejazd samochodów ciężarowych ulicami Słowackiego i Chopina. Obie ulice to ciąg drogi wojewódzkiej nr 266. - Drżą ściany i jest głośniej - mówi mieszkanka domu przy ulicy Chopina. - Samochody osobowe nie są tak uciążliwe.
Większość mieszkańców jest za przeniesieniem ruchu samochodów ciężarowych poza miasto, na ulicę Przemysłową w kierunku Ośna. - Wystarczy, że przybywa samochodów osobowych. Gdy zrobiło się ciepło, wielu kierowców przesiadłoby się na rowery. Ale strach jeździć obok tirów. Obwodnica musi powstać - uważa pan Marcin i wielu innych mieszkańców.
Regiomoto.pl - wszystko o motoryzacji
Andrzej Cieśla, burmistrz miasta zapewnia, że o problemie pamięta.
- W kwietniu spotykam się z dyrektorem Zarządu Dróg Wojewódzkich i będziemy rozmawiać również o ewentualnej obwodnicy i remoncie ulic Słowackiego i Chopina. Ruch aut ciężarowych ze względu na autostradę może się nasilać. Konieczne jest wyprowadzenie ich z miasta. Projekt obwodnicy jest wpisany do Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych - zapewnia Andrzej Cieśla.
Zarząd Dróg Wojewódzkich problem również zna, wielokrotnie był poddawany dyskusji:
- Od kilku lat niezmiennie podkreślamy, że zawsze jesteśmy gotowi rozmawiać o zmianie przebiegu dróg wojewódzkich z innymi zarządcami. Zmiana przebiegu nie jest procesem prostym - mówi Michał Sitarek, rzecznik ZDW w Bydgoszczy. - Zmieniając przebieg drogi wojewódzkiej musimy mieć pewność, że nowa trasa wytrzyma wzmożony ruch i zagwarantuje bezpieczeństwo wszystkim uczestnikom. Rzadko udaje się to osiągnąć bez inwestycji.
W poprzednich latach analizowano już sytuację, jaka występuje na alternatywnych drogach przebiegających wokół Aleksandrowa. Zdaniem ZDW ulica Przemysłowa oraz droga przez Ośno wymagałyby wzmo-cnienia konstrukcji i poszerzenia. To oznacza koszty. Dla zainteresowanego zmianami samorządu. - Nie ma żadnych podstaw, by wyłącznie Zarząd Dróg Wojewódzkich ponosił koszty przebudowy dróg zarządzanych przez inne jednostki samorządu terytorialnego. Jeśli pojawi się sensowna propozycja finansowania tego przedsięwzięcia, na pewno będziemy ją analizować - dodaje rzecznik ZDW. Informuje też, że Urząd Marszałkowski stara się znaleźć optymalne rozwiązanie dla Aleksandrowa Kujawskiego. - W ramach rozpisanego przetargu na rozbudowę i utrzymanie dróg w południowej części Rejonu Włocławek, przewidziano budowę obwodnicy miasta Aleksandrowa Kujawskiego w ciągu drogi wojewódzkiej o szacunkowej długości czterech kilometrów - tłumaczy Michał Sitarek.
Czytaj e-wydanie »