Virgin Mobile wyciek danych
Virgin Mobile o ataku poinformował swoich klientów na profilu na Facebooku oraz rozesłał SMS-y do abonentów, których dane zostały wykradzione przez hakerów.
Hakerzy mieli zaatakować jedną z aplikacji operatora i wykraść dane osobowe klientów.
- W dniach 18-22.12.2019 roku doszło do ataku hackerskiego na jedną z aplikacji informatycznych naszej Spółki, która umożliwiała dostęp do danych rejestrowych - czytamy w komunikacie Virgin Mobile Polska.
Jakie dane wpadły w ręce hakerów? Chodzi o dane rejestrowe, takie jak:
- imię,
- nazwisko,
- PESEL lub numer dokumentu tożsamości.
Sklep Google Play usunął te aplikacje, które wykradały pieni...
Czyje dane wyciekły z Virgin Mobile?
Wykradzione zostały dane z 12,5% rejestracji abonentów prepaid dokonanych przez Spółkę. Osoby, których dane trafiły w ręce hakerów, zostały poinformowane o tym fakcie SMS-owo. Jak zapewnia Virgin Mobile Polska, atak hakerski nie dotyczy abonentów korzystających z oferty abonamentowej, którzy nie dokonywali rejestracji prepaid.
Wykradzione zostały dane z 12,5% rejestracji abonentów prepaid dokonanych przez Spółkę
- Niezwłocznie po wykryciu ataku Virgin Mobile Polska podjęła działania mające na celu zabezpieczenie danych abonentów przed dalszymi atakami, złożyła stosowne zawiadomienie do organu nadzoru zgodnie z RODO, złoży również zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa do organów ścigania - zapewnia Spółka.
Wzmocniono także procedury uniemożliwiające wykorzystanie danych abonentów, które zostały nielegalnie pozyskane (wprowadzenie dodatkowych/ponadstandardowych środków weryfikacji tożsamości), do składania dyspozycji dotyczących umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych z tymi abonentami.
Smaki Kujaw i Pomorza odcinek 18
