https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Autobusowa linia 71 w Bydgoszczy sprawia sporo kłopotów

(bog)
infografika Jerzy Chamier Gliszczyński
Nowa organizacja komunikacji autobusowej na Osowej Górze wciąż sprawia spore problemy.

Od likwidacji linii nr 60 i rozbiciu trasy autobusu nr 71 na trzy warianty minął już ponad tydzień. Niestety, nowa organizacja komunikacji publicznej na Osowej Górze do dziś budzi spore problemy. Pasażerowie skarżą się przede wszystkim na brak przejrzystych informacji dotyczących kursów. - Zwłaszcza, że trasy wszystkich wariantów linii 71 częściowo pokrywają się ze sobą, a na każdym przystanku wisi tylko jeden rozkład jazdy. Jak w takiej sytuacji rozpoznać, który z podjeżdżających autobusów jedzie na Niklową, a który na Rekinową? - pyta pani Tamara Olszewska, emerytka z Bartodziejów.

Podobnych pytań trafiło do naszej redakcji już kilka. Dlatego, na prośbę Czytelników, jeszcze raz opisujemy wszystkie zmiany, jakie 1 maja wprowadzono na feralnej linii.
Podstawowa korekta dotycz rozbicia jej trasy na trzy warianty. Autobusy dwóch z nich (kolor czerwony na infografice) rozpoczynają swoje kursy na pętli na Bartodziejach i dokładnie po tej samej trasie jadą aż do skrzyżowania Grunwaldzkiej z Kolbego na Osowej Górze. Dopiero tam część autobusów skręca w Kolbego i jedzie na pętle przy ulicy Rekinowej, a pozostałe jadą dalej Grunwaldzką do pętli przy Niklowej.
Trzeci wariant to trasa z Niklowej do dworca PKP i z powrotem (kolor niebieski). Ale te autobusy jeżdżą tylko w godzinach szczytu.

Drogowcy radzą uważnie czytać rozkłady jazdy. Kursy na Niklową oznaczono w nich literką "N", a do dworca literką "D". Uwaga. Odjazdy na Rekinową nie mają żadnego oznaczenia. Dodatkowo kierunek jazdy każdego autobusu wyświetlany jest jeszcze na elektronicznych tablicach na pojazdach.

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

d
dalm
Naprawdę teraz komunikacja jest utrudniona (kilka razy zamiast na PKP dojechałęm na mazowiecka (przez to ,że autobusy nie przyjeżdżają dokladnie i czasem się nie wie gdzię się jedzie) , wedlug mnie 60 powinno jeździć tak jak jeździła wcześniej a modyfikacji powinna podlegać tylko górny taras...
p
podróżnik
W dniu 09.05.2009 o 20:32, g.dark napisał:

Genialny pomysł. Proponuję wszystkie linie w Bydgoszczy zmienić na 71 i w rozkładach umieścić odnośniki np: L-Leśne B- Błonie itp. Komu przeszkadzała 60 ?



Zebrało się paru radnych , któtym zachciało się jeździć na jednym bilecie miesięcznym (na jedną linie) po całym osiedlu Osowa Góra i stąd ten komunikacyjny bałagan

a wystarczyło dla poprawy skomunikowania górnego tarasu wprowadzić linię po byłym 301 i nie było by problemu. Skoro PKS zrezygnował z obsługi 301 to było trzeba zastąpić ja linią MZK
z
zanta zanta
ale jak już ktoś biegnie do autobusu, bo akurat "na szybko" przesiada się z jednego do drugiego, to już nie wie jakim jedzie....a czy mamy pewność, że kierowca zawsze dobrze ustawi trase na wyswietlaczu? a przecież autobusy nie zawsze co do minuty przyjezdzają punktualnie....pozostaje sioe pytac paseżarów którzy są już w środku....
~Bożena~
Uprzejmie proszę o zrobienie czegoś w tej sprawie. Moja droga do domu jest za długa w razie pomylki autobusu o którą jest nie trudno.
t
tadeusz
A nie można ponumerować lini np.71A,71B,71C.Faktycznie jest totalny burdel.Pasażer, tóry od tyłu dochodzi, czy też dobiega do autobusu nie widzi tablicy z zapisanym kursem.Panie Prezydencie.Czy to tak trudno pomyślec?Podajcie nazwisko deb***a,który to wymyślił.Niech to uzasadni.
p
pasażer
też uważam że wszystkie autobusy mogąmieć nr 71
g
g.dark
Genialny pomysł. Proponuję wszystkie linie w Bydgoszczy zmienić na 71 i w rozkładach umieścić odnośniki np: L-Leśne B- Błonie itp. Komu przeszkadzała 60 ?
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska