MKTG SR - pasek na kartach artykułów

"Aż się boję, co się będzie działo na drogach" [wideo]

Marek Weckwerth
Zadania na placu menewrowym nie są łatwe. Trzeba je dobrze przećwiczyć, by już bez większych obaw wyjechać na ulice miast.
Zadania na placu menewrowym nie są łatwe. Trzeba je dobrze przećwiczyć, by już bez większych obaw wyjechać na ulice miast. Andrzej Muszyński
Dziennikarski test motocyklowy wywołał sporo emocji wśród Czytelników. Niektórzy popierają zmiany w prawie, inni nie.

Już wkrótce motocyklem o pojemności silnika 125 cm sześc. z automatyczną skrzynią biegów będzie można jeździć posiadając od co najmniej 3 lat prawo jazdy kategorii B. Tak chcą posłowie. Naszym testem udowodniliśmy, że bez wcześniejszego treningu jazda taką maszyną jest ryzykowna. Zaliczyliśmy nawet upadki.

Zdania internautów na ten temat są podzielone. Jan pisze, że jak będzie miał ochotę, to sobie kupi taki motor, ale przecież nie wyjedzie od razu na drogę publiczną. Łukasz poddaje w wątpliwość konieczność trenowania ciasnych slalomów, jakie wykonywali reporterzy "Pomorskiej". - Zwykle jedzie się prosto albo skręca po dużym łuku - zauważa. Z kolei Gość nie ma wątpliwości, że Niemiec wykupiłby chociaż krótkie szkolenie motocyklowe, bo myśli o innych. - Aż się boję, co się będzie działo na drogach, bo każdy Polak jest mistrzem świata! Trochę refleksji i myślenia o innych! - apeluje.

Przeczytaj także: Nasz test: Z auta na motor? Upadek gwarantowany! [zdjęcia, wideo]
Zdaniem Starego Jarego, nasz artykuł był tendencyjny, "mający prawdopodobnie na celu napędzanie kasy spasionym WORD-owskim brzuchaczom".- Nadanie takich uprawnień zwykłym kierowcom nie jest dobrym pomysłem, bo ten przeszczepiony został do Polski bezrefleksyjnie ze Szwajcarii - uważa Marek Staszczyk, sekretarz Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, dyrektor WORD w Toruniu, który wrócił właśnie z Zurychu z konferencji bezpieczeństwa ruchu. - W Szwajcarii pomysł się sprawdził, ale tylko dlatego, że mentalność tamtejszych kierowców jest inna niż w Polsce. To ludzie zdecydowanie bardziej zdyscyplinowani. I tam jest taka tradycja.

Staszczyk dodaje, że nie po to specjaliści ruchu drogowego postulowali zwiększenie wymagań dla przyszłych motocyklistów (weszły w życie w styczniu 2013 r.), by teraz postępować odmiennie.
Jak informuje nas policja, liczba wypadków z udziałem motocyklistów w naszym regionie utrzymuje się od kilku lat na stałym poziomie.

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska