https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Znany polski dyskont podjął niecodzienną decyzję

Marek Knitter
W I kw. sieć Dino uruchomiła 58 nowych marketów.
W I kw. sieć Dino uruchomiła 58 nowych marketów. Fot. Tomasz Czachorowski
Dino Polska chce dokonać podziału (split) akcji poprzez wymianę wszystkich walorów spółki w stosunku 1:10. Spółka liczy na większą dostępność jej akcji na giełdzie. Obecnie walory właściciela sieci Dino na GPW w Warszawie wyceniane są na około 531 zł.

Spis treści

- Zwyczajne Walne Zgromadzenie spółki postanawia dokonać podziału (splitu) wszystkich akcji spółki poprzez obniżenie wartości nominalnej każdej akcji spółki z 0,10 zł do 0,01 zł oraz zwiększyć liczbę akcji tworzących kapitał zakładowy z 98.040.000 akcji do 980.400.000 akcji - czytamy w projekcie uchwały na walne zgromadzenie zaplanowane na 16 czerwca 2025 r.

Akcje tańsze i bardziej dostępne dla inwestorów

Jak podano dalej, podział akcji (split) następuje poprzez wymianę wszystkich akcji spółki w stosunku 1:10.

W związku z podziałem (splitem) akcji spółki nie zmieni się wysokość kapitału zakładowego.

- Podział (split) akcji to operacja polegająca na obniżeniu wartości nominalnej akcji przy jednoczesnym zwiększeniu liczby akcji i zachowaniu tej samej wysokości kapitału zakładowego. Podział akcji nie powoduje zmian w strukturze akcjonariatu, tj. udział akcjonariuszy w ogólnej liczbie głosów w Spółce oraz w kapitale zakładowym spółki, pozostanie bez zmian. Po przeprowadzeniu splitu akcji odpowiednio obniży się cena rynkowa akcji oraz zwiększy się liczba akcji w obrocie na rynku regulowanym prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie - napisano w uzasadnieniu do projektu uchwały.

W uzasadnieniu podano także, że podjęcie uchwały motywowane jest przede wszystkim zwiększeniem płynności obrotu akcjami spółki oraz zwiększeniem dostępności akcji spółki dla inwestorów indywidualnych.

Na koniec marca w Polsce funkcjonowało 2746 sklepów Dino

W I kw. sieć Dino uruchomiła 58 nowych marketów. Na koniec marca 2025 r. w Polsce funkcjonowało 2746 sklepów z wyróżniającym się czerwonym logiem Dino, które dzięki jednolitemu formatowi i dogodnym lokalizacjom ułatwiają konsumentom realizację zakupów spożywczych i innych produktów podstawowej potrzeby.

Nakłady inwestycyjne Dino Polska, głównie związane z rozwojem sieci i zaplecza logistycznego, wyniosły w I kw. 2025 r. 516 mln zł i były o 56% wyższe niż przed rokiem. Skumulowana wartość nakładów inwestycyjnych Grupy Dino w ciągu ostatnich pięciu lat przekroczyła 6,8 mld zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Dalszy ciąg artykułu pod wideo ↓

Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r. i wchodzi obecnie w skład indeksu WIG20. Głównym udziałowcem spółki jest Tomasz Biernacki posiadający 51,16 proc. akcji.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska