Miasto wyłoniło właśnie wykonawcę tych prac. Do przetargu stanęło kilka firm. Najkorzystniejszą ofertę złożyła spółka "ECO-POL" z Pruszcza. Za usunięcie azbestu z wskazanych budynków chce nieco ponad 53 tys. zł. Warto dodać, że najdroższa oferta opiewała na kwotę 214 tys. zł.
Przeczytaj także:Pomogą pozbyć się azbestu z gminy
- Wybierając ofertę najtańszą cenowo, można powiedzieć, że zaoszczędzone zostały środki Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Finansuje on to zadanie w stu procentach i przeznaczył na na jego realizacje, w promesie o udzielenie dotacji dla naszego miasta, ponad 127 tysięcy złotych - dodaje pani rzecznik.
Fundusz zwraca koszty związane z demontażem, zbieraniem, transportem oraz unieszkodliwianiem lub zabezpieczeniem odpadów zawierających azbest.
Ratusz przygotowuje obecnie umowę, która zawarta zostanie ze spółka z Pruszcza. Potem trzeba będzie ustalić harmonogram prac z właścicielami obiektów, z których usuwane będą materiały zawierające azbest. Wyznaczono 41 budynków. Powierzchnia azbestu do usunięcia wynosi ponad 5 tys. m kw.
- W większości są to posesje prywatne. Znajdują się one między innymi przy ulicach Wspólnej, Wielkopolskiej czy Stanisława Przybyszewskiego - wylicza Monika Dąbrowska.
Prace obejmą też sześć budynków administrowanych przez PGKiM (przy ulicach Wilkońskiego, Błonie, Marcinkowskiego i Poznańskiej), a także obiekty KSM (3 pawilony handlowe i jeden budynek mieszkalny).
Czytaj e-wydanie »