Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Bezrobotni: Nie ma pracy! Pracodawcy: Nie ma dobrych pracowników

TIK; fot. sxc
Dobry i poszukiwany pracownik, czyli jaki?...
Dobry i poszukiwany pracownik, czyli jaki?...
Firmy planujące zatrudnienie pracownika powinny przygotować się na dłuższe poszukiwania. Mimo dużego bezrobocia i wielu absolwentów co roku kończących studia, aż 66 procent pracodawców skarży się na trudności ze znalezieniem kompetentnego specjalisty - wynika z badania Rzetelnej Firmy.

Pracodawcy najczęściej skarżą się na brak doświadczenia zawodowego osób aplikujących na dane stanowisko – taki problem sygnalizuje 29 proc. badanych. Dla 27 proc. przedsiębiorców dużą trudnością jest także brak odpowiednich cech osobowości, takich jak rzetelność czy dokładność. W przypadku 21 proc. zbyt wysokie oczekiwania odnośnie zasad zatrudnienia.

Przeczytaj: Bonusy dla pracowników

Czego chce pracodawca?

Ponad połowa firm (54 proc.) oczekuje odpowiednich kompetencji osobowościowych - uczciwości, rzetelności czy lojalności. Pracodawcy cenią też doświadczenie zawodowe, na co wskazało 29 proc. pytanych. Jedynie dla 3 proc. przedsiębiorców ważne jest wykształcenie kandydata.

Czytaj również: W biurze dobrze powinien czuć się szef, pracownik i klient

Co stanowi największą trudność w poszukiwaniu nowego pracownika?

Źródło: Rzetelna Firma

Nieciekawy obraz polskiego bezrobotnego

Marne doświadczenie zawodowe, niskie kompetencje, wysokie oczekiwania finansowe. Jaki jest dzisiejszy pracownik?

– Z doświadczenia naszego, jak i firm z którymi współpracujemy wynika, że mimo stosunkowo wysokiego bezrobocia bardzo trudno o rzetelnego i solidnego pracownika z odpowiednim doświadczeniem - mówi Waldemar Sokołowski, prezes Zarządu Rzetelnej Firmy.

Czytaj też: Pracowniku, aby liczyć się na rynku, musisz się cały czas uczyć

- Dominujące obecnie na rynku tak zwane pokolenie Y ma wobec pracodawcy bardzo duże wymagania: chcą umowy o pracę, wysokich zarobków i bogatego pakietu socjalnego – zauważa Sokołowski. - Niestety za takimi oczekiwaniami nie idzie doświadczenie – ich książkowa wiedza ma niewielką wartość na wymagających stanowiskach. Jednocześnie tacy pracownicy nie mają w sobie pokory wobec własnej niekompetencji. Nie ma w nich rzetelności i wytrwałości w podnoszeniu swoich kwalifikacji, nie ma lojalności wobec pracodawcy.

Przeczytaj także: Właśnie tak negocjuje się podwyżkę z szefem!

Jedyną radą według pracodawców jest zwiększenie stawek. To dobra płaca według 52 proc. badanych jest najważniejszym czynnikiem, który może przyciągnąć pracownika do firmy. Możliwość rozwoju jest w stanie zainteresować pracowników tylko według 6 proc. pracodawców. – Pracodawcy są więc w kropce. Nie stać ich na wysokie płace dla niedoświadczonych pracowników, w których będą musieli miesiącami inwestować – tłumaczy Sokołowski.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska