
Uważajmy na reklamy i zawarte w nich informacje, szczególnie te wyglądające na nieformalne, które otrzymujemy w mediach społecznościowych. Mogą pochodzić od oszustów.

Sprawdźmy tożsamość sprzedawcy i możliwość kontaktu z nim. Nie kupujmy, jeżeli na stronie nie ma takich danych. Taki sklep może należeć do oszusta, który nie wysyła opłaconych zamówień albo nielegalnie oferuje produkty np. gry lub oprogramowanie.

Zwróćmy uwagę na to: kiedy przedsiębiorca powstał, ile otrzymał pozytywnych opinii i czego one dotyczą oraz kiedy były dodane.
Upewnijmy się, że przedsiębiorca działa z Polski lub innego kraju Unii Europejskiej. Nasze prawa są wówczas dużo mocniej chronione.

Zweryfikujmy okres zwrotu, oferowany przez sprzedającego. Co do zasady jest to 14 dni, jednak może on zaoferować dłuższy czas, np. 30 lub 100 dni. To ważny aspekt zwłaszcza, jeśli dokonujemy zakupu z myślą o zbliżających się świętach.