
Płaćmy kartą kredytową. Ułatwi to odzyskanie pieniędzy, jeśli coś pójdzie nie tak. Żeby skorzystać z procedury chargeback, złóżmy reklamację w banku, który wydał kartę kredytową. Jeśli dokonujemy przelewu lub płatności natychmiastowej, dokładnie sprawdźmy czy nie zostaliśmy przeniesieni na fikcyjną stronę platformy płatności lub naszego banku.

Bądźmy szczególnie ostrożni przy zakupie dóbr cyfrowych np. programów komputerowych czy gier. Mmają one często ograniczoną i warunkową możliwość zwrotu. Zwróćmy uwagę na kwestię płatności za tego typu usługi. Często zakup ma charakter quasi abonamentu. Pierwsza płatność jest niska, natomiast za rok czy dwa lata następuje pobranie kolejnych środków.

Pamiętajmy, że dokonując zakupu na odległość, a takim jest zakup przez internet, mamy prawo do 14 dniowego terminu zwrotu lub dłuższego, jeśli takowy zaoferował nam sprzedawca. Poza tym przez2 lata w przypadku wystąpienia wady możemy żądać naprawy lub wymiany produktu, a w niektórych przypadkach także zwrotu pieniędzy.