Pomijając kształt karoserii, samochód nie różni się znacząco od sedana. Zbudowany został na tej samej płycie podłogowej CLAR, a zastosowanie aluminium pozwoliło obniżyć masę o około 100 kg.
Standardowo bagażnik może pomieścić 570 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń bagażowa wzrasta do 1700 litrów. Wśród wariantów benzynowych oferowana jest wersja 530i z 252-konnym, dwulitrowym motorem oraz 540i xDrive z sześciocylindrową jednostką o pojemności trzech litrów. Z kolei 540i oznacza jednostkę 3.0 R6 o mocy 340 KM. Wśród silników wysokoprężnych można znaleźć motor o mocy 190 KM lub sześciocylindrowy silnik 3.0 oferujący 265 KM.
Na wyposażeniu znalazł się system teleinformacyjny z ekranem o przekątnej 10,25 cala. Do dyspozycji będzie również aktywny tempomat i wyświetlacz HUD.
Dla przypomnienia za sedana trzeba zapłacić od 209 300 zł. Najtańsze BMW Serii 5 Touring to wydatek od 239 200 zł, a podd jego maską pracuje 2-litrowy Diesel (520d) o mocy 190 KM.