https://pomorska.pl
reklama

Te samochody psują się najczęściej – oto najnowszy raport o awaryjności pokazuje liderów

mfred
Akumulator rozruchowy to od lat najczęstsza przyczyna unieruchomienia auta
Akumulator rozruchowy to od lat najczęstsza przyczyna unieruchomienia auta Pexels
Właśnie ukazał się najnowszy samochodowy ranking awaryjności ADAC 2025, który odsłania, które auta zawodzą najczęściej. To cenna wskazówka dla przyszłych kupujących, bo choć nowoczesne modele zbliżają się do siebie, różnice w niezawodności nadal są spore. Dane ADAC opierają się na realnych usterkach zgłaszanych na drogach.

Ranking awaryjności — jak wybrać samochód, który psuje się jak najrzadziej?

Na naszych drogach przybywa aut, w tym coraz więcej elektryków, ale nawet one potrafią zawieść w najmniej oczekiwanym momencie. Jak więc znaleźć auto, które będzie naprawdę niezawodne i nie zaskoczy nas awarią?

Używane auta a awaryjność — na co zwrócić uwagę?

Kupując używane auto, warto korzystać z rankingów awaryjności oraz opinii ekspertów. W gąszczu ogłoszeń pełnych idealnych obietnic łatwo trafić na model z ukrytymi wadami lub fabrycznymi problemami. Dlatego najlepiej zdać się na sprawdzone zestawienia i porady fachowców, by wybrać samochód, który nie zmusi nas do częstych wizyt u mechanika.

Oto najnowszy raport ADAC

Rankingów awaryjności jest sporo. Jednym z rankingów bezawaryjności aut, który warto wziąć pod uwagę przy kupnie używanego samochodu jest ten przygotowywany przez ADAC. Ten niemiecki automobilklub co roku przygotowuje raporty dotyczące samochodów używanych. Powstaje na podstawie zgłoszeń dokonywanych przez kierowców, których samochody uległy awarii na trasie.

W najnowszym raporcie ADAC 2025 dotyczącym roku 2024 niemiecki automobilklub został wezwany do do ponad 3,6 mln awarii na drogach. Psuły się zarówno auta spalinowe jak i elektryczne. Ponieważ tych ostatnich na drogach porusza się coraz więcej, więcej też jest awarii pojazdów.

W 2024 r. odnotowano 43 678 wezwań z prośbą o pomoc. Jak zaznacza ADAC, wzrost liczby usterek samochodów elektrycznych nie jest powodem do niepokoju, ale całkiem normalnym zjawiskiem, gdy rośnie liczba modeli z elektrycznymi układami napędowymi. Raport ADAC 2025 wskazuje, że młodsze samochody elektryczne (z roczników 2020–2022) są mniej awaryjne niż ich odpowiedniki z silnikami spalinowymi. Na przykład, czteroletnie pojazdy elektryczne miały wskaźnik awaryjności wynoszący 8,5 na 1000 pojazdów, podczas gdy dla pojazdów spalinowych wynosił on 12,9. Portal auto-swiat.pl przedstawił najbardziej awaryjne pojazdy według ADAC w 2024 roku.

Te samochody psują się najczęściej - lista

Wybór samochodu to często decyzja na lata – warto więc wiedzieć, które modele mogą generować więcej problemów niż radości z jazdy.

Motoryzacja

Dalszy ciąg artykułu pod wideo ↓
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

W poniższej galerii przedstawiamy zestawienie najbardziej awaryjnych aut według segmentów - od miejskich „B”, przez kompaktowe „C”, aż po samochody dostawcze. Dane pochodzą z raportów serwisowych i opinii użytkowników – skupiamy się na konkretnych rocznikach, które odznaczały się wyraźnie wyższą awaryjnością.

Co najczęściej psuje się w samochodach?

Od lat najczęstszą przyczyną unieruchomienia samochodu w Niemczech są problemy z akumulatorem rozruchowym.

W 2024 roku najczęstszymi przyczynami awarii były:

  1. Akumulator (44,1 proc.) – awarie akumulatorów pozostają główną przyczyną interwencji.

  2. Silnik i motormanagement (22,8 proc.) – problemy z silnikiem oraz systemami zarządzania silnikiem.

  3. Układ elektryczny (10,5 proc.) – awarie rozrusznika, alternatora, oświetlenia i innych komponentów elektrycznych.

  4. Opony (8,8 proc.) – problemy z ogumieniem.

  5. Systemy zamków i immobilizery (7,1 proc.) – awarie systemów zabezpieczeń.

Rankingi awaryjności pokazują pewne grzechy poszczególnych modeli samochodów. Może to pomóc w podjęciu decyzji zwłaszcza przy zakupie używanego auta. Warto jednak decyzje podejmować kompleksowo biorąc pod uwagę także testy drogowe i recenzje, historię konkretnego egzemplarza, koszty utrzymania, dostępność i ceny części czy warunki użytkowania danego egzemplarza.

Komentarze

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze!
Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Czerwcowa waloryzacja emerytur - jest nowy wskaźnik. Tak urosną świadczenia od lipca

Czerwcowa waloryzacja emerytur - jest nowy wskaźnik. Tak urosną świadczenia od lipca

Skrzydłokwiat po tym zakwitnie bujnie i wystrzeli mnóstwem nowych, młodych liści

Skrzydłokwiat po tym zakwitnie bujnie i wystrzeli mnóstwem nowych, młodych liści

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska