Jak pisze portal dlahandlu.pl, w 2014 roku będzie on wart około 225 mld Euro. Co ciekawe, sprzedaż produktów luksusowych nadal rośnie w Europie.
W drugiej edycji raportu eksperci Ernst & Young przeanalizowali dane finansowe 21 najważniejszych spółek produkujących kosmetyki i ekskluzywną odzież, biżuterię, zegarki, perfumy, galanterię skórzaną etc.
W raporcie uwzględniono dane udostępnione przez: LVMH, Richemont, Swatch, HermRalph Lauren, Tiffany, Burberry, Hugo Boss, Tod's, Prada, Ferragamo, L'Oréal, PPR, Estée Lauder, Beiersdorf, Shiseido, L'Occitane, Natura oraz 2 firmy blisko związane z sektorem dóbr luksusowych: Luxottica i Safilo.
Co ciekawe, jak zauważa dlahandlu.pl, sprzedaż produktów luksusowych i kosmetyków bardzo dynamicznie (o 10 proc. w roku 2011) rośnie w przeżywającej kłopoty gospodarcze Europie. Stary Kontynent nadal jest największym rynkiem zbytu dla firm produkujących ekskluzywne produkty z 36 proc. udziałem w rynku światowym.
- Europa pomimo spowolnienia gospodarczego wciąż jest jednym z najbogatszych rejonów świata, stąd jej dominujący udział w globalnym rynku dóbr luksusowych. Ponadto dobre wyniki sprzedaży w ostatnich latach to w dużej mierze efekt eksportu. Potwierdza to przypadek Hiszpanii, w której sprzedaż dóbr luksusowych wzrosła w ubiegłym roku o ź i wynikała głównie ze wzrostu zakupów robionych przez zagranicznych turystów, przede wszystkim z Azji - mówi portalowi dlahandlu.pl Marek Rozkrut, główny ekonomista Ernst & Young.
Dynamiczny wzrost liczby bogatych i zamożnych Polaków przyciąga do Polski zagraniczne marki luksusowe, zwiększając tym samym konkurencję na rynku i stawiając nowe wyzwania przed polskimi producentami - pisze portal dlahandlu.
Źródło: dlahandlu.pl, Ernst & Young
