Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trudny montaż

PRZEMYSŁAW PIOTROWSKI 0 68 324 88 29 [email protected]
Alusy i spojlery już są założone. Ale auto ze sportowym zacięciem musi mieć jeszcze odpowiednie brzmienie. Głęboki bas tłumika jest jak muzyka.

Gdy planujesz kupno nowej, grubej i ciężko brzmiącej rury wydechowej, masz w czym wybierać. Zwróć jednak uwagę nie tylko na sam tłumik, bo on jest tylko końcówką całego systemu odprowadzania spalin.

Trudny montaż

Układ wydechowy składa się z kilku części: kolektora, głowicy wydechu z katalizatorem oraz końcówki.
- Układ wydechowy jest bardzo skomplikowany dla początkujących, dlatego warto zwrócić się o pomoc do specjalistów - mówi Paweł Narożny. - Założenie samej końcówki w praktyce nic nie zmieni, a może nawet pogorszyć parametry auta. Ponadto dobranie nieodpowiedniej głowicy i orurowania, może doprowadzić do spadku ciśnienia przy odprowadzaniu spalin i ogólnego pogorszenia osiągów samochodu.
Trzeba też pamiętać o katalizatorze, który przez wielu początkujących pasjonatów jest usuwany. To błąd, za który możesz zapłacić wysoki mandat, bo przepisy o ochronie środowiska wymuszają na kierowcach jego stosowania.

Dziesięć procent więcej mocy

- Największą zaletą właściwie zamontowanego wydechu jest możliwość poprawienia parametrów silnika - twierdzi Paweł. - Zwiększa się chociażby jego moment obrotowy, co poprawia parametry jazdy, głównie elastyczność. Dobry wydech pozwala też na zwiększenie mocy silnika od pięciu do dziesięciu procent.
Ale wzrost mocy silnika i poprawa jego elastyczności to nie jedyny zysk. Auto po przeróbce nabiera charakteru pojazdu sportowego, a ponadto dźwięk jaki wydaje silnik sprawia wrażenie, jakby mu przybyło kilkadziesiąt koni. W zależności od twoich możliwości finansowych i parametrów silnika, możesz założyć jedną, dwie lub nawet cztery rury.

Gdzie i za ile?

Układy wydechowe kupisz bez trudu, bo są popularnym sposobem tuningowania auta. Na giełdach są one oferowane po niewygórowanych cenach, jednak tam sprzedawane są najczęściej używane tłumiki końcowe, co mylnie jest przez niektórych utożsamiane z całym systemem. Ceny nowych wahają się od 200 do 600 złotych. Możesz także kupić systemy specjalnie dostosowane do twojego auta. Jedno jest pewne. Jeśli chcesz zrobić wrażenie swoim autem, to zakładając dobry wydech, na pewno ci się to uda. Buczący dźwięk silnika i drapieżna, gruba, lśniąca rura zrobią swoje.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska