Ta ogromna konstrukcja inżynieryjna rozciągnięta jest pomiędzy całą szerokością głębokiej doliny rzeki. Filary podtrzymujące przęsła nie zakłócają przepływu nurtu, bo ustawiono je na wbitych głęboko w grunt na brzegach palach.
Cała przeprawa, która powstaje na północno-zachodniej obwodnicy Bydgoszczy (w ciągu drogi S5) ma prawie 228 metrów długości i będzie miała po ukończeniu 35 metrów szerokości. Most będzie wyposażona w dwa pasy ruchu, a każdy otrzyma także pas awaryjny (2,5 szerokości).
Na razie ukończono budowę jednej nitki drogi S5 przerzuconej przez dolinę Brdy, czyli trzy przęsła. Dwa kolejne przęsła drugiej nitki mostu doprowadzono bezpośrednio na brzegi Brdy. Brakuje tylko przęsła zasadniczego, zawieszonego nad wodą.
Z konstrukcję oglądają kajakarze płynący szlakiem Brdy. Widok jest imponujący.
