
Budowa drogi S5 w regionie. Sprawdzamy postępy prac!
To jak na razie jedyna dobra informacja z tej inwestycji. Właśnie dowiadujemy się, że duże problemy pojawiły się na odcinku nr 6 budowanym przez firmy Trakcja i Intercor.
- Dementuję informację jaka pojawiła się w mediach jakoby chcemy rozwiązać umowę z wykonawcami tego odcinka. Rozmawiamy z nimi i wszystko wskazuje na to, że kontrakt zostanie utrzymany - zapewnia Jan Krynicki.

Budowa drogi S5 w regionie. Sprawdzamy postępy prac!
Najgorzej jest na północy budowy drogi S5 - od Nowych Marz do Dworzyska (23,3 km) i - patrząc na południe - z Dworzyska do Aleksandrowa (22,4 km) oraz z Białych Błot to Szubina (9,7 km), gdzie wykonawcą była włoska firma Impresa Pizzarotti &C.S.p.A.

Budowa drogi S5 w regionie. Sprawdzamy postępy prac!
Postępy na tych odcinkach były więcej niż mizerne. Włosi nie reagowali na ponaglenia ze strony Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, i w końcu ta podziękowała im za „zaangażowanie” - wręczyła wypowiedzenie.
- Widać jak na dłoni, że Włosi nie przyłożyli się do zadania - komentują kierowcy jeżdżący drogą krajową nr 5 z Nowych Marz do Bydgoszczy. - Przecież to tylko ogromny pas piachu, więc rację mają politycy PO określający inwestycję jako najdłuższa plaża Europy. Piach porósł już trawą i chwastami. Może dzięki tem mniej się kurzy, mniej piachu nawiewa wiatr na drogę krajową numer 5.

Budowa drogi S5 w regionie. Sprawdzamy postępy prac!
Jan Krynicki zapewnia, że odstąpienie od umowy jest dla dyrekcji ostatecznością, ale w pewnych sytuacjach jest konieczne, aby można było zrobić kolejny krok.
Zapewnia też, że wkrótce (zapewne do końca sierpnia) zostanie rozpisany przetarg na wykonanie trzech opuszczonych przez Włochów odcinków S5.
W sumie w całej Polsce GDDKiA odstąpiła ostatnio od umów na dziewięciu kontraktach.