Zobacz wideo: Zmiany w prawie. Będzie teraz mniej wypadków na drogach?
Dokumentacja projektowa na budowę ronda u zbiegu ulic Kościuszki, Odrodzenia i ks. Popiełuszki w Sępólnie nadal nie jest gotowa. Przypomnijmy, że inwestycja leży w gestii Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu, lecz samorząd Sępólna ma w niej swój udział. Na opracowanie dokumentacji gmina udzieliła już samorządowi województwa dotację w wysokości 169 tysięcy złotych. Z tym, że realnie w 2019 roku przekazano 24 600 zł, pozostałą część, 144 400 zł, na razie w drodze uchwały. Jak informował na naszych łamach włodarz Sępólna pozostała kwota zostanie przekazana po odbiorze gotowej dokumentacji od wykonawcy przez urząd marszałkowski.
Podczas ostatniego spotkania z przedstawicielami Urzędu Marszałkowskiego, nie padły konkretne informacje dotyczące realizacji inwestycji, która odwleka się już kilka lat.
- Dowiedzieliśmy się tylko tyle, że prace dotyczące opracowania dokumentacji nadal trwają i zakończą się do końca roku. Co do samej realizacji inwestycji, prawdopodobnie znowu będzie wyciągnięcie ręki do gminy o pomoc, być może związana z wykupem gruntów od PKP. Nie dostaliśmy żadnych konkretnych informacji, że na przykład jeszcze w tym roku rozpocznie się budowa ronda – poinformował burmistrz Waldemar Stupałkowski.
Drogi wojewódzkie i krajowe w Sępólnie mają trafić do gminy lub powiatu
Są coraz większe obawy co do rozpoczęcia modernizacji skrzyżowania. Już nie tylko dlatego, że opracowanie dokumentacji nie ma końca, ale też z powodu pojawienia się nowej informacji związanej z budową obwodnic. Samorządowcy dowiedzieli się, że po ich budowie, odcinki przebiegające przez miasto trafią do innych zarządców dróg. W domyśle – gminy lub powiatu.
- Zarówno drogi krajowe, jak i wojewódzkie, po wybudowaniu obwodnic - wszystkie odcinki przebiegające przez miasto do węzłów wlotowych i wylotowych obwodnic - trafią do innych zarządców dróg. Moim zdaniem, to jest dla nas niebezpieczeństwo związane z jakimikolwiek inwestycjami, na przykład na ulicy Kościuszki. Powiedziano nam wprost, że po budowie obwodnic te drogi nie będą już interesowały Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad czy Urzędu Marszałkowskiego. Można w domniemaniu myśleć, że wszelkie duże zadania, które powinny pojawić się na odcinkach dróg krajowych i wojewódzkich mogą spotkać się z lekkim oporem – uważa Stupałkowski.
Przypomnijmy, że Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Bydgoszczy nadal nie wydała decyzji środowiskowej w sprawie budowy obwodnicy Sępólna. Inwestycja ma zostać zrealizowana w 2026 roku.
