https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Budżet obywatelski Grudziądza. Jakie projekty wygrały?

(DXC)
Jeden ze zwycięskich projektów zgłosił radny Piotr Rohde.
Jeden ze zwycięskich projektów zgłosił radny Piotr Rohde. Przemek Decker
- 2 projekty ogólnomiejskie oraz 16 okręgowych o łącznej wartości ok. 1,5 mln zł zostanie zrealizowanych w ramach tegorocznej edycji Grudziądzkiego Budżetu Obywatelskiego - informują urzędnicy.

Lista projektów, które uzyskały największą liczbę głosów:

Zadania ogólnomiejskie:

- Modernizacja niecki basenowej, sanitariatów, szatni na basenie Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Grudziądzu - wnioskodawca Danuta Hulewicz, wartość - 186 334,07 zł, ilość głosów - 597,

- Budowa boiska wielofunkcyjnego na terenie I Liceum Ogólnokształcącego w Grudziądzu do piłki ręcznej, koszykówki, piłki siatkowej oraz boisko do gry w tenisa ziemnego - wnioskodawca Mateusz Guzmann, wartość - 249 930 zł, ilość głosów - 580,

okręg nr 1 „Owczarki”
- Boisko wielofunkcyjne przy Szkole Podstawowej nr 4 w Grudziądzu - wnioskodawca Ewa Wrzos, wartość - 99 990 zł, ilość głosów - 114,

okręg nr 2 „Kuntersztyn-Tuszewo”
- Rozbudowa kompleksu sportowo-rekreacyjnego przy Szkole Podstawowej nr 16 w Grudziądzu - wnioskodawca Emil Grochowski, wartość - 99 970 zł, ilość głosów - 144,

- Monitoring kompleksu sportowo-rekreacyjnego oraz wymiana uszkodzonego ogrodzenia kompleksu sportowo-rekreacyjnego przy Szkole Podstawowej Nr 16 w Grudziądzu - wnioskodawca Agnieszka Kozłowska, wartość - 30 220 zł, ilość głosów - 119,

okręg nr 3 „Tarpno”
- Boisko do piłki koszykowej i siatkówki przy Gimnazjum nr 8 ul. Legionów 2-12 - wnioskodawca Robert Kurzyński, wartość - 100 000 zł, ilość głosów - 134,

okręg nr 4 „Śródmieście-Wyzwolenia”
- Kompleks rekreacyjno-sportowy - siłownia plenerowa oraz kącik plenerowy tenisa stołowego i gier planszowych (stoły kamienne) - na terenie SP 12 - wnioskodawca Dagmara Jagła, wartość - 84 950 zł, ilość głosów - 227,

- Kompleks sportowo-rekreacyjny przy boisku SP 12 - wnioskodawca Emilia Kuligowska, wartość - 100 000 zł, ilość głosów - 174,

okręg nr 5 „Kopernika-Chełmińskie”
- Kącik edukacyjno-zabawowy i siłownia plenerowa dla dzieci, młodzieży i dorosłych przy ul. Tytoniowej - wnioskodawca Piotr Rohde, wartość - 60 000 zł, ilość głosów - 346,

- Budowa drugiej części boiska wielofunkcyjnego przy ZSO 4 dla mieszkańców Osiedla Chełmińskie - wnioskodawca Artur Dorau, wartość - 80 000 zł, ilość głosów - 299,

okręg nr 6 „Kawalerii Polskiej - Stare Lotnisko”
- Plac zabaw Kawalerii Polskiej - wnioskodawca Dariusz Jasiński, wartość - 39 557 zł, ilość głosów - 191,

okręg nr 7 „Lotnisko - Węgrowo - Kobylanka”
- Doposażenie 2 placów zabaw dla dzieci w Przedszkolu Miejskim „Lotnisko” w Grudziądzu - wnioskodawca Monika Gesek, wartość - 55 000 zł, ilość głosów - 247,

- Budowa otwartej siłowni zewnętrznej oraz skoczni do skoku w dal na terenie szkoły przy ulicy Nauczycielskiej - wnioskodawca Łukasz Kowarowski, wartość - 42 312 zł, ilość głosów - 226,

- Doposażenie basenu przy ZSO nr 5 - wnioskodawca Maciej Hreniak, wartość - 15 050 zł, ilość głosów - 200,

okręg nr 8 „Strzemięcin”
- Bieżnia lekkoatletyczna 4-torowa długości 100 m. o podłożu poliuretanowym przy ZSO Nr 3 w Grudziądzu ul. Korczaka 23 - wnioskodawca Marcin Gwara, wartość - 99 938,45 zł, ilość głosów - 305,

- Wyposażenie w sprzęt sportowy Orlika przy ulicy Korczaka 23 - wnioskodawca Rafał Klafta, wartość - 23 456 zł, ilość głosów - 258,

okręg nr 9 „Rządz”
- Rewitalizacja ogrodu św. Katarzyny oraz terenu przyległego do kościoła pw. Św. Stanisława Biskupa i Męczennika w Grudziądzu - wnioskodawca Zdzisław Łagoda, wartość - 95 755,31 zł, ilość głosów - 703,

okręg nr 10 „Mniszek - Rudnik”
- Budowa sygnalizacji świetlnej oraz oznakowanie przejścia dla pieszych przy ZSO nr 1 w Grudziądzu - wnioskodawca Justyna Zasidko, wartość - 55 000 zł, ilość głosów - 123.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 29

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 11.05.2016 o 22:41, Andrzej S. napisał:

Szkoda, że pisownia tego komentarza jest tak chaotyczna i pełna błędów. Być może bez tego, można byłoby zrozumieć do końca, o co autorce chodzi?Generalnie myśl wpisu jest taka. Niech miasto kupi tramwaj wodny i odda stowarzyszeniu. Stowarzyszenie zareklamuje pomysł (za pieniądze miasta) i będzie na tym zarabiać. Będzie dochód dla stowarzyszenia i oczywiście dla pracowników stowarzyszenia (autorki). Po zakończonym sezonie skończą się pieniądze i będzie wniosek do miasta aby pokryło koszty slipu, napraw, przedłużenia homologacji itp. A jak miasto nie da, to do mediów jaka dzieje się krzywda…No i koronny pomysł: …kawiarenki, puby, restauracyjki, winiarnie i dyskoteki sezonowe… Jest jeszcze inna nazwa na miejsca gdzie można zyskać na sprzedaży alkoholu młodzieży? Po wysypie sklepów monopolowych pewnej firmy, na pewno brakuje w Grudziądzu takich miejsc. Gratulacje za „nowatorskie pomysły”.

No właśnie. Żadne stowarzyszenie w tym prywatne osoby, nie powinno ciągnąć zysku z BO. To jest chore.  Też tak chcę.

G
Gość
W dniu 11.05.2016 o 16:18, Gość napisał:

Wez sie mlotkiem porzadnie w glowe walnij. 

Rozumiem, że mówisz do '@czy się mylę' -niedoczekanie... tak?

ż
żal
W dniu 11.05.2016 o 16:18, Gość napisał:

Wez sie mlotkiem porzadnie w glowe walnij. 

 


Ty się młotkiem walnij czubie jeden.Przecież to pieniądze z MOICH podatków.Dlaczego nie mogę korzystać z tego ,na co poszły?Czy ty choć trochę rozumiesz ,o co tu chodzi?To jest tak samo jak z pomaganiem biednym.Ludzie dobrej woli dadzą,bo państwo polskie umywa ręce.Tak samo NASZE podatki idą na szkoły,które powinny być remontowane z oświaty.

g
gosc
W dniu 12.05.2016 o 00:58, Gość napisał:

 Wisła może nie jest najlepszym miejscem do żeglugi.Fakt - Marina jest martwa. Nabrzeże też - kilkanaście ławeczek i trawa nie załatwi sprawy.Stworzono w miarę estetyczne miejsce i bezpłatne parkingi (mam nadzieję, że takie pozostaną).I tu mamy problem. Budżet obywatelski nie powinien dotyczyć placówek oświatowych. To, że są one dostępne dla wszystkich - fikcja (przecież korzystają uczniowie na lekcjach wf, sks - potem obiekt zamykany). Może place zabaw na terenie szkół są bardziej dostępne. 

W Toruniu może nie tak rozbudowana, ale jednak miejsce w którym przebywa mnóstwo turystów i mieszkańców miasta

G
Gość
W dniu 11.05.2016 o 23:12, yty napisał:

Czy istnieje jakiś rejestr ile od czasu otwarcia mariny wplynelo do niej żaglówek lodzi statków itp?

 


Wisła może nie jest najlepszym miejscem do żeglugi.

Fakt - Marina jest martwa. Nabrzeże też - kilkanaście ławeczek i trawa nie załatwi sprawy.

Stworzono w miarę estetyczne miejsce i bezpłatne parkingi (mam nadzieję, że takie pozostaną).

I tu mamy problem. Budżet obywatelski nie powinien dotyczyć placówek oświatowych. To, że są one dostępne dla wszystkich - fikcja (przecież korzystają uczniowie na lekcjach wf, sks - potem obiekt zamykany). Może place zabaw na terenie szkół są bardziej dostępne.

y
yty
W dniu 11.05.2016 o 18:59, Zofia Chlebowska napisał:

Całkiem zgubiono idę FUNDUSZU OBYWATELSKIEGO. Jeśli czegoś od lat szkoła, przedszkole, osiedle nie może się doprosić, to niech napisze, nauczyciel, matka, uczeń projekt, przegłosuje i ma!!! Dlaczego z tego funduszu wykluczono obywateli wszystkich towarzystw, stowarzyszeń, organizacji poza rządowych ? Bo pojawiłyby się projekty inne jak "wymiana okien w szkole, " płot przy boisku, parking dla nauczycieli , prysznic w szkole nr..... Ale projekt zakupu w leasingu na 5 lat tramwaju wodnego, jako wyposażenie turystyczne miasta, i postawienie go na 30 lat w wybudowanej za 35 milionów złotych Marinie -( to aż 17 lat budżetów obywatelskich) nie jest możliwe. Nikt obywatela tego MIASTA NIE ZAPYTAŁ, CZY MARINA TO JEST TO , CO POTRZEBUJEMY NAJPILNIEJ ? NIKT NIE ZAPYTAŁ, CZY MOST OBROTOWY ZA 1 MILION ZŁOTYCH ( TRAMWAJ WODNY TYLE KOSZTUJE - NOWY!) to najpilniejsze potrzeby turystyczne mieszkańców? Nikogo z radnych PO w tym Michała Czepka temat rozwoju turystyki wodnej na bazie Mariny nie obchodzi.Robią swoje rajdy rowerowe - od lat ta sama idea, nie ma ryzyka, zero myśli do przodu na 3-5-10 lat. Ja wydałabym 500 tys. z GBO na małą gastronomię na Górze Zamkowej, na wc , na uzbrojenie terenu Błoni odnowionych za miliony a bez ujęcia wody i kanalizy, ( teren dla inwestorów po Sikorowemu!!! "zaorany" , a kiedyś miał i wodę i kanalizę, ) by od 1 maja do 30 września mogły tam stanąć kawiarenki, puby, restauracyjki, winiarnie i dyskoteki sezonowe. Co sądzę o tym funduszu obywatelskim?Nie mogę powiedzieć, bo wszystkie słowa są karalne, wszystkie niecenzuralne. I macie jak lubicie ? krany w szkołach wymienione, prysznice dla mieszkańców w szkole podstawowej nr....i t d. To moje marzenia, nikt się z nimi zgadzać nie musi. Rowerek i hop....tylko dlaczego IT kosztuje nas 460 tys rocznie ? Z powodu tych 2-3 rajdów, gdzie jest wpisowe?


Czy istnieje jakiś rejestr ile od czasu otwarcia mariny wplynelo do niej żaglówek lodzi statków itp?
A
Andrzej S.
W dniu 11.05.2016 o 18:59, Zofia Chlebowska napisał:

Całkiem zgubiono idę FUNDUSZU OBYWATELSKIEGO.  Jeśli  czegoś od lat szkoła, przedszkole, osiedle nie może się doprosić, to niech napisze, nauczyciel, matka, uczeń projekt, przegłosuje i ma!!! Dlaczego z tego funduszu wykluczono obywateli wszystkich towarzystw, stowarzyszeń, organizacji poza rządowych ? Bo pojawiłyby się projekty inne jak "wymiana okien w szkole, " płot przy boisku, parking dla nauczycieli , prysznic w szkole nr..... Ale projekt zakupu w leasingu na 5 lat tramwaju wodnego,  jako wyposażenie turystyczne miasta, i postawienie go na 30 lat w  wybudowanej za 35 milionów złotych  Marinie -(  to aż 17 lat budżetów obywatelskich)  nie jest możliwe. Nikt obywatela tego MIASTA NIE ZAPYTAŁ, CZY MARINA TO JEST TO , CO POTRZEBUJEMY NAJPILNIEJ ? NIKT NIE ZAPYTAŁ, CZY MOST OBROTOWY ZA 1 MILION ZŁOTYCH ( TRAMWAJ WODNY TYLE KOSZTUJE - NOWY!)  to najpilniejsze potrzeby turystyczne mieszkańców? Nikogo z radnych PO w tym Michała Czepka temat rozwoju turystyki wodnej na bazie Mariny nie obchodzi.Robią swoje rajdy rowerowe - od lat ta sama idea, nie ma ryzyka, zero myśli do przodu na 3-5-10 lat. Ja wydałabym 500 tys. z GBO  na małą gastronomię na Górze Zamkowej,  na wc ,  na uzbrojenie terenu Błoni odnowionych za miliony  a bez  ujęcia wody i kanalizy, ( teren dla inwestorów po Sikorowemu!!!  "zaorany" , a kiedyś miał i wodę i kanalizę, ) by od 1 maja do 30 września mogły tam stanąć kawiarenki, puby, restauracyjki, winiarnie i dyskoteki sezonowe. Co sądzę o tym funduszu obywatelskim?Nie mogę powiedzieć, bo wszystkie słowa są karalne, wszystkie niecenzuralne. I macie jak lubicie ? krany w szkołach wymienione, prysznice dla mieszkańców w szkole podstawowej nr....i t d. To moje marzenia, nikt się z nimi zgadzać nie musi.  Rowerek i hop....tylko dlaczego IT kosztuje nas 460 tys rocznie ? Z powodu tych 2-3 rajdów, gdzie jest wpisowe? 

Szkoda, że pisownia tego komentarza jest tak chaotyczna i pełna błędów. Być może bez tego, można byłoby zrozumieć do końca, o co autorce chodzi?

Generalnie myśl wpisu jest taka. Niech miasto kupi tramwaj wodny i odda stowarzyszeniu. Stowarzyszenie zareklamuje pomysł (za pieniądze miasta) i będzie na tym zarabiać. Będzie dochód dla stowarzyszenia i oczywiście dla pracowników stowarzyszenia (autorki). Po zakończonym sezonie skończą się pieniądze i będzie wniosek do miasta aby pokryło koszty slipu, napraw, przedłużenia homologacji itp. A jak miasto nie da, to do mediów jaka dzieje się krzywda…

No i koronny pomysł: …kawiarenki, puby, restauracyjki, winiarnie i dyskoteki sezonowe… Jest jeszcze inna nazwa na miejsca gdzie można zyskać na sprzedaży alkoholu młodzieży? Po wysypie sklepów monopolowych pewnej firmy, na pewno brakuje w Grudziądzu takich miejsc. Gratulacje za „nowatorskie pomysły”.

B
Bartek
W dniu 11.05.2016 o 18:59, Zofia Chlebowska napisał:

Całkiem zgubiono idę FUNDUSZU OBYWATELSKIEGO.  Jeśli  czegoś od lat szkoła, przedszkole, osiedle nie może się doprosić, to niech napisze, nauczyciel, matka, uczeń projekt, przegłosuje i ma!!! Dlaczego z tego funduszu wykluczono obywateli wszystkich towarzystw, stowarzyszeń, organizacji poza rządowych ? Bo pojawiłyby się projekty inne jak "wymiana okien w szkole, " płot przy boisku, parking dla nauczycieli , prysznic w szkole nr..... Ale projekt zakupu w leasingu na 5 lat tramwaju wodnego,  jako wyposażenie turystyczne miasta, i postawienie go na 30 lat w  wybudowanej za 35 milionów złotych  Marinie -(  to aż 17 lat budżetów obywatelskich)  nie jest możliwe. Nikt obywatela tego MIASTA NIE ZAPYTAŁ, CZY MARINA TO JEST TO , CO POTRZEBUJEMY NAJPILNIEJ ? NIKT NIE ZAPYTAŁ, CZY MOST OBROTOWY ZA 1 MILION ZŁOTYCH ( TRAMWAJ WODNY TYLE KOSZTUJE - NOWY!)  to najpilniejsze potrzeby turystyczne mieszkańców? Nikogo z radnych PO w tym Michała Czepka temat rozwoju turystyki wodnej na bazie Mariny nie obchodzi.Robią swoje rajdy rowerowe - od lat ta sama idea, nie ma ryzyka, zero myśli do przodu na 3-5-10 lat. Ja wydałabym 500 tys. z GBO  na małą gastronomię na Górze Zamkowej,  na wc ,  na uzbrojenie terenu Błoni odnowionych za miliony  a bez  ujęcia wody i kanalizy, ( teren dla inwestorów po Sikorowemu!!!  "zaorany" , a kiedyś miał i wodę i kanalizę, ) by od 1 maja do 30 września mogły tam stanąć kawiarenki, puby, restauracyjki, winiarnie i dyskoteki sezonowe. Co sądzę o tym funduszu obywatelskim?Nie mogę powiedzieć, bo wszystkie słowa są karalne, wszystkie niecenzuralne. I macie jak lubicie ? krany w szkołach wymienione, prysznice dla mieszkańców w szkole podstawowej nr....i t d. To moje marzenia, nikt się z nimi zgadzać nie musi.  Rowerek i hop....tylko dlaczego IT kosztuje nas 460 tys rocznie ? Z powodu tych 2-3 rajdów, gdzie jest wpisowe? 

Szczerze mówiąc to już od jakiegoś czasu można zaobserwować, że budżet obywatelski w przeważającej mierze obejmuje inwestycje "szkolne". Mogę śmiało powiedzieć, że w dużej mierze się z Panią zgadzam. Nie jestem przekonany czy rzeczywiście konieczne są siłownie plenerowe czy rozbudowy obiektów stricte szkolnych. W przypadku siłowni plenerowych to mam wrażenie, że niejednokrotnie zakres urządzeń może raczej wpływać niekorzystnie na stawy, ale to już całkowicie inna dyskusja. W przypadku rozbudowy obiektów szkolnych to rozumiem potrzebę ich modernizacji, ale jednak idea sztuki dla sztuki mija się z celem. Za jakiś czas w ramach budżetu pojawią się programy modernizacji wybudowanych, również z budżetu, inwestycji. Zgodzę się, że inwestycja w nabrzeże i teren wokół spichrzy mógłby przynieść więcej korzyści jednak w tym wypadku wydaje się, że budżet obywatelski bez prywatnej inicjatywy nie miałby racji bytu. Natomiast w przypadków rajdów rowerowych organizowanych przez punkt IT to mimo, iż pomysł jest powielany uważam, że jest on całkowicie uzasadniony, a kwestia rentowności i finansowania IT pozostanie zawsze kwestią sporną. Oczywiści pewne zadania IT mogłyby zostać przejęte przez inne komórki organizacyjne należy jednak pamiętać, że są takie sfery działalności, które z natury nie mogą i nigdy nie będą rentowne. 

B
Bartek
W dniu 11.05.2016 o 18:59, Zofia Chlebowska napisał:

Całkiem zgubiono idę FUNDUSZU OBYWATELSKIEGO.  Jeśli  czegoś od lat szkoła, przedszkole, osiedle nie może się doprosić, to niech napisze, nauczyciel, matka, uczeń projekt, przegłosuje i ma!!! Dlaczego z tego funduszu wykluczono obywateli wszystkich towarzystw, stowarzyszeń, organizacji poza rządowych ? Bo pojawiłyby się projekty inne jak "wymiana okien w szkole, " płot przy boisku, parking dla nauczycieli , prysznic w szkole nr..... Ale projekt zakupu w leasingu na 5 lat tramwaju wodnego,  jako wyposażenie turystyczne miasta, i postawienie go na 30 lat w  wybudowanej za 35 milionów złotych  Marinie -(  to aż 17 lat budżetów obywatelskich)  nie jest możliwe. Nikt obywatela tego MIASTA NIE ZAPYTAŁ, CZY MARINA TO JEST TO , CO POTRZEBUJEMY NAJPILNIEJ ? NIKT NIE ZAPYTAŁ, CZY MOST OBROTOWY ZA 1 MILION ZŁOTYCH ( TRAMWAJ WODNY TYLE KOSZTUJE - NOWY!)  to najpilniejsze potrzeby turystyczne mieszkańców? Nikogo z radnych PO w tym Michała Czepka temat rozwoju turystyki wodnej na bazie Mariny nie obchodzi.Robią swoje rajdy rowerowe - od lat ta sama idea, nie ma ryzyka, zero myśli do przodu na 3-5-10 lat. Ja wydałabym 500 tys. z GBO  na małą gastronomię na Górze Zamkowej,  na wc ,  na uzbrojenie terenu Błoni odnowionych za miliony  a bez  ujęcia wody i kanalizy, ( teren dla inwestorów po Sikorowemu!!!  "zaorany" , a kiedyś miał i wodę i kanalizę, ) by od 1 maja do 30 września mogły tam stanąć kawiarenki, puby, restauracyjki, winiarnie i dyskoteki sezonowe. Co sądzę o tym funduszu obywatelskim?Nie mogę powiedzieć, bo wszystkie słowa są karalne, wszystkie niecenzuralne. I macie jak lubicie ? krany w szkołach wymienione, prysznice dla mieszkańców w szkole podstawowej nr....i t d. To moje marzenia, nikt się z nimi zgadzać nie musi.  Rowerek i hop....tylko dlaczego IT kosztuje nas 460 tys rocznie ? Z powodu tych 2-3 rajdów, gdzie jest wpisowe? 

Szczerze mówiąc to już od jakiegoś czasu można zaobserwować, że budżet obywatelski w przeważającej mierze obejmuje inwestycje "szkolne". Mogę śmiało powiedzieć, że w dużej mierze się z Panią zgadzam. Nie jestem przekonany czy rzeczywiście konieczne są siłownie plenerowe czy rozbudowy obiektów stricte szkolnych. W przypadku siłowni plenerowych to mam wrażenie, że niejednokrotnie zakres urządzeń może raczej wpływać niekorzystnie na stawy, ale to już całkowicie inna dyskusja. W przypadku rozbudowy obiektów szkolnych to rozumiem potrzebę ich modernizacji, ale jednak idea sztuki dla sztuki mija się z celem. Za jakiś czas w ramach budżetu pojawią się programy modernizacji wybudowanych, również z budżetu, inwestycji. Zgodzę się, że inwestycja w nabrzeże i teren wokół spichrzy mógłby przynieść więcej korzyści jednak w tym wypadku wydaje się, że budżet obywatelski bez prywatnej inicjatywy nie miałby racji bytu. Natomiast w przypadków rajdów rowerowych organizowanych przez punkt IT to mimo, iż pomysł jest powielany uważam, że jest on całkowicie uzasadniony, a kwestia rentowności i finansowania IT pozostanie zawsze kwestią sporną. Oczywiści pewne zadania IT mogłyby zostać przejęte przez inne komórki organizacyjne należy jednak pamiętać, że są takie sfery działalności, które z natury nie mogą i nigdy nie będą rentowne. 

R
Rafał
W dniu 11.05.2016 o 15:53, czy się mylę? napisał:

Czyli rozumiem,że skoro to wszystko finansowane jest z budżetu OBYWATELSKIEGO,to znaczy,że po remoncie ,jako OBYWATELE miasta ,moja rodzinka i ja ,będziemy bez ograniczeń korzystać z basenu w ZSO nr 2 i innych obiektów na terenach szkół.

A co znaczy bez ograniczeń? Zgodnie z zasadami, po wykupieniu biletu, w godzinach otwarcia po zajęciach lekcyjnych i klubowych. Poza tym cały budżet miasta jest obywatelski, czyli dla obywateli. Miasto może sfinansować tylko pewnego rodzaju obiekty, na terenach do których posiada tytuł prawny, a tu jak ulał pasują szkoły.

G
Gość
W dniu 11.05.2016 o 18:59, Zofia Chlebowska napisał:

Całkiem zgubiono idę FUNDUSZU OBYWATELSKIEGO.  Jeśli  czegoś od lat szkoła, przedszkole, osiedle nie może się doprosić, to niech napisze, nauczyciel, matka, uczeń projekt, przegłosuje i ma!!! Dlaczego z tego funduszu wykluczono obywateli wszystkich towarzystw, stowarzyszeń, organizacji poza rządowych ? Bo pojawiłyby się projekty inne jak "wymiana okien w szkole, " płot przy boisku, parking dla nauczycieli , prysznic w szkole nr..... Ale projekt zakupu w leasingu na 5 lat tramwaju wodnego,  jako wyposażenie turystyczne miasta, i postawienie go na 30 lat w  wybudowanej za 35 milionów złotych  Marinie -(  to aż 17 lat budżetów obywatelskich)  nie jest możliwe. Nikt obywatela tego MIASTA NIE ZAPYTAŁ, CZY MARINA TO JEST TO , CO POTRZEBUJEMY NAJPILNIEJ ? NIKT NIE ZAPYTAŁ, CZY MOST OBROTOWY ZA 1 MILION ZŁOTYCH ( TRAMWAJ WODNY TYLE KOSZTUJE - NOWY!)  to najpilniejsze potrzeby turystyczne mieszkańców? Nikogo z radnych PO w tym Michała Czepka temat rozwoju turystyki wodnej na bazie Mariny nie obchodzi.Robią swoje rajdy rowerowe - od lat ta sama idea, nie ma ryzyka, zero myśli do przodu na 3-5-10 lat. Ja wydałabym 500 tys. z GBO  na małą gastronomię na Górze Zamkowej,  na wc ,  na uzbrojenie terenu Błoni odnowionych za miliony  a bez  ujęcia wody i kanalizy, ( teren dla inwestorów po Sikorowemu!!!  "zaorany" , a kiedyś miał i wodę i kanalizę, ) by od 1 maja do 30 września mogły tam stanąć kawiarenki, puby, restauracyjki, winiarnie i dyskoteki sezonowe. Co sądzę o tym funduszu obywatelskim?Nie mogę powiedzieć, bo wszystkie słowa są karalne, wszystkie niecenzuralne. I macie jak lubicie ? krany w szkołach wymienione, prysznice dla mieszkańców w szkole podstawowej nr....i t d. To moje marzenia, nikt się z nimi zgadzać nie musi.  Rowerek i hop....tylko dlaczego IT kosztuje nas 460 tys rocznie ? Z powodu tych 2-3 rajdów, gdzie jest wpisowe? 

 

Całkiem ciekawa wizja i nawet bardzo realna w realizacji. Co do działalności IT też ciekawe spostrzeżenia.
 

G
Gość

Zofia Chlebowska, zgadzam się z Tobą w 100% 

Nas obywateli miasta się nie pyta, nam się narzuca.

 

Z
Zofia Chlebowska

Całkiem zgubiono idę FUNDUSZU OBYWATELSKIEGO.  Jeśli  czegoś od lat szkoła, przedszkole, osiedle nie może się doprosić, to niech napisze, nauczyciel, matka, uczeń projekt, przegłosuje i ma!!! Dlaczego z tego funduszu wykluczono obywateli wszystkich towarzystw, stowarzyszeń, organizacji poza rządowych ? Bo pojawiłyby się projekty inne jak "wymiana okien w szkole, " płot przy boisku, parking dla nauczycieli , prysznic w szkole nr..... 

Ale projekt zakupu w leasingu na 5 lat tramwaju wodnego,  jako wyposażenie turystyczne miasta, i postawienie go na 30 lat w  wybudowanej za 35 milionów złotych  Marinie -(  to aż 17 lat budżetów obywatelskich)  nie jest możliwe.

 Nikt obywatela tego MIASTA NIE ZAPYTAŁ, CZY MARINA TO JEST TO , CO POTRZEBUJEMY NAJPILNIEJ ? NIKT NIE ZAPYTAŁ, CZY MOST OBROTOWY ZA 1 MILION ZŁOTYCH ( TRAMWAJ WODNY TYLE KOSZTUJE - NOWY!)  to najpilniejsze potrzeby turystyczne mieszkańców? Nikogo z radnych PO w tym Michała Czepka temat rozwoju turystyki wodnej na bazie Mariny nie obchodzi.

Robią swoje rajdy rowerowe - od lat ta sama idea, nie ma ryzyka, zero myśli do przodu na 3-5-10 lat. 

Ja wydałabym 500 tys. z GBO  na małą gastronomię na Górze Zamkowej,  na wc ,  na uzbrojenie terenu Błoni odnowionych za miliony  a bez  ujęcia wody i kanalizy, ( teren dla inwestorów po Sikorowemu!!!  "zaorany" , a kiedyś miał i wodę i kanalizę, ) by od 1 maja do 30 września mogły tam stanąć kawiarenki, puby, restauracyjki, winiarnie i dyskoteki sezonowe. 

Co sądzę o tym funduszu obywatelskim?

Nie mogę powiedzieć, bo wszystkie słowa są karalne, wszystkie niecenzuralne. I macie jak lubicie ? krany w szkołach wymienione, prysznice dla mieszkańców w szkole podstawowej nr....i t d. 

To moje marzenia, nikt się z nimi zgadzać nie musi.  Rowerek i hop....tylko dlaczego IT kosztuje nas 460 tys rocznie ? Z powodu tych 2-3 rajdów, gdzie jest wpisowe? 

G
Gość
W dniu 11.05.2016 o 16:18, Gość napisał:

Wez sie mlotkiem porzadnie w glowe walnij. 

Nie życz tego przykrego doświadczenia, skoro ciebie samego to już spotkało.

F
F

Podobno wygrały 3 projekty ogólnomiejskie, ponieważ do puli zwycięzców wszedł również projekt radnego Rohde.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska