
Na tych drogach jest niebezpiecznie dla rowerzystów
Na specjalne wyróżnienie, w tym niechlubnym rankingu, zasługują ścieżki rowerowe w Leśnym Parku Kultury i Wypoczynku. - Zagrożenia wynikają z nieuwagi rowerzystów i ich nieprzewidywalnych zachowań - opisuje Bulanda. - Takich jak nagłe hamowanie na drodze, wpuszczanie małych dzieci, ale też i korzystania z tej infrastruktury przez rolkarzy.

Na tych drogach jest niebezpiecznie dla rowerzystów
W naszym mieście są też miejsca, gdzie infrastruktura jest względnie dobra, ale mimo to dochodzi tam do wypadków. - Przykładowo należą do nich skrzyżowania Gdańskiej z Kamienną i Gdańskiej z Leśną - mówi Bulanda. - Kierowcy w czasie manewru skrętu często nie zatrzymują się przed przejazdem dla rowerzystów i potrącają ich. Podobne sytuacje zdarzają się kontrapasie na ul. Gdańskiej, gdzie parkujący kierowcy nie zwracają uwagę rowerzystów. Gigantycznym problemem są też wjazdy i wyjazdy z hipermarketów, galerii handlowych oraz dyskontów.

Na tych drogach jest niebezpiecznie dla rowerzystów
Problem jest brak infrastruktury rowerowej na ulicach o dużym natężeniu ruchu. A takich miejsc w Bydgoszczy nie brakuje. - Jako najważniejsze zawsze przywołujemy główny ciąg komunikacyjny miasta, tj. ul. Nakielską, Focha, Jagiellońską i Fordońską - wymienia Bulanda. - Te główne ulice łączące wschodnią i zachodnią część miasta ze ścisłym centrum generują największy ruch komunikacyjny pieszy, rowerowy oraz samochodowy.

Na tych drogach jest niebezpiecznie dla rowerzystów
- Niestety wprowadzanie, tak potrzebnej infrastruktury rowerowej idzie bardzo wolno i opornie, mimo że utworzenie głównego ciągu rowerowego miasta skanalizowałoby ruch z bocznych ulic - wyjaśnia. - Rowerzyści byliby lepiej widoczni, nie musieli poruszać się po wielopasmowych rondach i przechodzić przez liczne przejścia dla pieszych.