- W niektórych miejscach Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego w ogóle nie istniała infrastruktura, a w pozostałych była słabo rozwinięta i nie spełniała oczekiwania inwestorów - wspomina prezes Łukasz Niedźwiecki. - Udało się to zmienić. Jesteśmy dla nich bardziej atrakcyjni.
Zobacz zdjęcia: Firma Strabag rozbuduje infrastrukturę w Bydgoskim Parku Przemysłowym. Umowa podpisana!
C**o zmieniło się w parku? **
Wczoraj oficjalnie zakończyła się tam realizacja inwestycji rozpoczętej w zeszłym roku o nazwie: "Rozbudowa infrastruktury technicznej Bydgoskiego Parku Przemysłowego".
Kosztowała ponad 36 mln zł netto, z czego część sfinansowała Unia Europejska.
- Za te pieniądze wybudowaliśmy ponad 7 kilometrów dróg, tyle samo chodników, ponad 6 kilometrów ścieżek rowerowych, 12 kilometrów instalacji oświetleniowej oraz sieci wodociągowe i kanalizacyjne. Zaprojektowaliśmy także przebieg sieci cieplnej oraz teleinformatycznej - wymienia prezes Niedźwiecki. - Atrakcyjność dla inwestorów zwiększyła się również przez stworzenie drogi łączącej ulicę Glinki (z której wjeżdża się do parku-red.) z obwodnicą Bydgoszczy, drogą krajową nr 10.
Czytaj i zobacz: Ciężki sprzęt wjechał do Bydgoskiego Parku Przemysłowego! (wideo i foto)
Oni już zainwestowali, zatrudniają i będą zatrudniać
Przypomnijmy, że dotąd w parku ulokowało się ok. 30 firm, przede wszystkim przemysłowych (ich lista jest opublikowana na jego stronie internetowej). Zainwestowały tutaj łącznie ponad 300 mln zł, dają przeszło 1000 miejsc pracy.
Są to m.in.: Befana/Skorbud, która zatrudnia 44 osoby, Genderka (43 pracowników), Metalko (52), Kuma (272), SPX (233), Holkap (32), Pixel (30), Corimp (70) czy Greka (10).
Bydgoski Park Przemysłowo-Technologiczny planuje dalej rozwijać infrastrukturę, a w przyszłym roku ma tutaj powstać kolejnych 1000 miejsc pracy. Zajmuje ok. 280 hektarów i jest jednym z najmłodszych, a jednocześnie większych parków przemysłowych w Polsce.
