Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Bydgoszcz. Promocja ESK 2016 uderzy jesienią

Dominika Kiss-Orska
logo Bydgoszcz ESK 2016
Wielu bydgoszczan nie wie nawet, że Bydgoszcz stara się o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016. - Jesienią na pewno się dowiedzą - zapewnia Paweł Retkowski z biura ESK.

Bydgoszcz jako ostatnie miasto zgłosiło swoją kandydaturę do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury. W związku z tym pracownicy biura ESK mają mało czasu na przygotowanie naszej aplikacji.

- Jesteśmy już za półmetkiem - mówi Retkowski. - Konstruujemy program obchodów, który przedstawimy w naszej aplikacji.

Obchody, jeśli zwyciężymy, rozpoczną się dużym wydarzeniem po ogłoszeniu wyniku, czyli w drugim kwartale 2012 roku. Miasto, które zwycięży, dostanie nagrodę w wysokości 1,5 mln euro.

- Czy dostaliśmy się do drugiego etapu, dowiemy się pod koniec tego roku. Teraz pracujemy nad logicznym kalendarzem wydarzeń - mówi Retkowski.

Młodzi, zdolni, chętni do współpracy

635 projektów, które napłynęły do biura ESK, komisja oceniająca posegregowała w kilka grup.

- Część z nich wykorzystamy w programie obchodów. Ta akcja obywatelska pokazała nam, jak bardzo bydgoszczanom zależy na tym, by ich miasto zyskało nowy blask. By mogli być wreszcie z niego dumni. Mamy bardzo zdolnych, pomysłowych mieszkańców - cieszy się Retkowski.

Przeczytaj również: Toruń Europejską Stolicą Kultury 2016 ...a Bydgoszcz celuje w proces, nie tylko w sam skutek

Potrzebna promocja od zaraz

Do części mieszkańców informacja o naszym starcie w wyścigach o tytuł ESK w 2016 roku nie dotarła. Pracownicy biura równolegle pracują więc również nad promocją akcji wśród bydgoszczan. Retkowski:

- Jesteśmy na etapie ustalania strategii promocyjnej. Pomagają nam w tym niezależni doradcy, profesjonaliści w tej dziedzinie.

Współpracujący z bydgoskim Urzędem Miasta doradcy są z Warszawy. Nie wiedzieć czemu, nazwy firmy Paweł Retkowski nie chce nam zdradzić.

Kampania nie będzie przeprowadzana na siłę. Mówi Retkowski: - Nie będziemy niczego robić przed zgłoszeniem naszej kandydatury do ministerstwa kultury w ostatnim tygodniu sierpnia. W tej chwili ustalamy jaki mamy budżet. Jest kilka prostych pomysłów, na przykład oklejenie taksówek logiem ESK. Więcej nie chcę zdradzić.Kampania dla bydgoszczan przygotowana jest na wrzesień.

Paweł Retkowski chętnie przyjął naszą uwagę, że przydałby się baner ESK na scenie na Rybim Rynku. W końcu codziennie goszczą tam na koncertach rzesze bydgoszczan i nie tylko.
Udostępnij

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska