Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Bydgoszcz. Pytamy kandydatów na prezydenta miasta o komunikację miejską

(bog)
fot. sxc
Bydgoski Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej odpytuje kandydatów na prezydenta miasta o transport publiczny.

- W ostatnich latach nastąpiło wiele pozytywnych zmian w bydgoskiej komunikacji miejskiej, jednak nadal w wielu aspektach odstaje ona od poziomu transportu publicznego w największych polskich miastach - mówi Robert Reimus, prezes BKMKM. - Tymczasem większość wypowiedzi kandydatów na jej temat jest bardzo ogólnikowa. Dlatego jako Bydgoski Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej pytamy kandydatów, w jaki sposób zamierzają rozwijać komunikację publiczną w Bydgoszczy - dodaje.

Stowarzyszenie przygotowało i rozesłało już do kandydatów listę 12 pytań:
1. Czy priorytety dla komunikacji miejskiej są potrzebne, czy należy je wprowadzać? Jeśli tak, to w jaki sposób należy je wprowadzać (poza sposobami wymienionymi w pytaniach poniżej) i w jaki sposób finansować takie przedsięwzięcia?
2. Czy należy wydzielać osobne pasy ruchu dla autobusów? Jeśli tak, to w jakich miejscach? W jakim czasie zostaną one wyznaczone, z jakich źródeł zostanie to sfinansowane?
3. Czy wzorem największych polskich miast, należy w Bydgoszczy wprowadzać wspólne pasy autobusowo - tramwajowe? Jeśli tak, to gdzie i kiedy zostaną one wprowadzone i z jakich źródeł zostaną sfinansowane przebudowy?
4. Czy i kiedy Rondo Bernardyńskie zostanie przebudowane wraz z wybudowaniem linii tramwajowej w ciągu ul. Kujawskiej na odcinku Rondo Kujawskie - Rondo Bernardyńskie? Z jakich źródeł zostanie sfinansowana przebudowa?
5. Czy i kiedy sygnalizacja świetlna zostanie zmodernizowana tak, by dawała priorytet tramwajom? W szczególności chodzi o Rondo Fordońskie, Rondo Toruńskie, pętlę Wyścigowa, Dworzec PKS - a więc miejsca gdzie pasażerowie tracą najwięcej czasu na stanie na światłach.
6. Czy poza wybudowaniem linii tramwajowych do Fordonu, dworca PKP i w ciągu ul. Kujawskiej, należy dalej rozbudowywać system komunikacji tramwajowej? Jeśli tak, to w jakich kierunkach?
7. Czy i kiedy zostaną wyremontowane ulice Gdańska i Chodkiewicza wraz z torowiskiem tramwajowym. Z jakich źródeł te inwestycje zostaną sfinansowana?
8. Czy należy rozszerzyć ofertę biletową - zarówno pod kątem biletów okresowych jak i jednorazowych? Czy należy wprowadzić bilety czasowe (inne niż godzinne)? Jeśli ofertę należy rozszerzyć, to kiedy takie zmiany nastąpią?
9. Czy miasto powinno dążyć do ściślejszej integracji kolei z systemem komunikacji miejskiej? Jeśli tak, to w jaki sposób?
10. Czy miasto powinno dążyć do objęcia wspólnym systemem komunikacji zbiorowej sąsiadujących z nim gmin? Jeśli tak, to w jaki sposób ma odbywać się ta integracja i kto będzie finansował funkcjonowanie transportu zbiorowego?
11. Czy należy wprowadzić jednakowe malowanie dla wszystkich pojazdów komunikacji miejskiej, niezależnie od przewoźnika? Jeśli tak, to od kiedy będzie to wprowadzane?
12. Czy po zrealizowaniu budowy linii tramwajowej do Fordonu, kandydat przewiduje pozdział MZK na dwie spółki: autobusową i tramwajową? Czy należy zachować komunalną spółkę zajmującą się przewozami, czy też sprywatyzować ją i kupować całość usług przewozowych na wolnym rynku, z ewentualnym wyłączeniem komunikacji szynowej?

Na odpowiedzi czekamy do piątku. Natomiast po weekendzie, na łamach "Pomorskiej", podzielimy się nimi z naszymi Czytelnikami.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska