Tak prezentuje swą nowość Citroen. Ale C3 picasso wcale nie ma „minimalnych rozmiarów”. Ma ponad 4 metry długości (4.078 mm), 2 metry szerokości (2.050 mm) i prawie 1,7 m wysokości (1.672 mm). Spory jest też rozstaw osi - ponad 2,5 m.
Spory bagażnik
Nie można też narzekać na bagażnik - 385 litrów. Po złożeniu foteli z tyłu uzyskuje się płaska podłogę i długość ładunkowa urasta do 241 cm.
Wnętrze rozświetlić może przeszklony dach i - co też ważne - świetnie zaprojektowana panoramiczna szyba przednia, zapewniająca znakomitą widoczność. Przeszklona powierzchnia w C3 picasso może mieć ponad 4,5 metra kwadratowego powierzchni.
Wygodnie i komfortowo
Powleczona skórą kierownica z chromowaną satynową wstawką podkreśla dobry poziom wykończenia wnętrza. Ciekawie i elegancko zaprojektowana został też deska rozdzielcza. Auto jest przestronne, wygodne, komfortowe i bardzo dobrze wyciszone. Zasługa to także zastosowanych w tym aucie napędów.
Pod maską
Citroen proponuje jeden z czterech silników (2 benzynowe i 2 diesle). 1.4 VTi osiąga moc 95 KM, a 1.6 VTi - 25 KM więcej.
Przyśpieszenia tego auta o masie prawie 1.300 kg nie szokują: silnik o pojemności 1.4 do „setki” rozpędza C3 w 12,2 sek., a 1.6 - 10,9 sek. Ale to przecież samochód rodzinny, a nie sportowy. Cieszy za to niskie zużycie paliwa tego wcale nie małego auta - w trasie 5.5 litra benzyny (z silnikiem1.4) oraz 5.6 litra (!.6 o mocy 120 KM).
Nie zniewalają osiągami również auta z silnikami diesla. Można wybrać 1.6 HDI o mocy 90 KM lub 110 KM. Rozpędzają się do „setki” w 13,4 lub 11,2 sek. Ale „palą” w trasie zaledwie 4 litry oleju napędowego.
Ceny: od 54.000 zł
W tym modelu citroena można wybrać trzy wersje wyposażenia: SX, SX pack oraz exclusive. Z silnikami benzynowymi ceny rozpoczynają się od 54.000 zł, najdroższa wersja kosztuje 69.100 zł. Cena C3 z dieslem pod maską rozpoczyna się od 64.000 zł i kończy na 80.600 zł.
Promocje, upusty, rabaty...
Tegoroczne C3 picasso można kupić taniej o 6 tys. zł. Dotyczy to wszystkich wersji wyposażenia, z silnikiem 1.4. Auta z benzynowym motorem 1.6 oraz dieslami 1.6 można kupić 8 tys. zł taniej.
Upusty zastosowano także na inne modele Citroena. C1 jest tańszy o 4-5 tys. zł, C-2 i C3 - o 15 tys. zł, C4 - - o 12,5 tys. zł, xsara picasso i grand C4 picasso - o 12 tys. zł, C5 - 10-12 tys. zł, C-6 może już kosztować 238 tys. zł.
