Na początek w centrum otworzy drzwi sklep OBI. To pierwsza część wielkiego kompleksu handlowego, który buduje spółka Rank Progress SA.
Atutem lokalizacji OBI w tym miejscu jest to, że w pobliżu nie ma podobnego sklepu. Nowy obiekt, o powierzchni całkowitej ponad 9 700 mkw. to 44 market sieci handlowej OBI w Polsce. OBI w Pawłówku jest jednym z najnowocześniejszych tego typu obiektów należących do sieci. Wyposażono go m.in. w energooszczędne oświetlenie parkingów i elewacji w technologii LED oraz zastosowano wiele technologii i urządzeń związanych z ekologią oraz ochroną środowiska.
Pracę znajdzie tu około 100 osób. OBI to międzynarodowy koncern o ponad 40-letniej tradycji. W Europie zarządza ponad 600 marketami: przede wszystkim w Niemczech, a także w Polsce, Austrii, Bośni i Hercegowinie, Czechach, Rosji, Ukrainie, Słowenii, Szwajcarii, na Węgrzech i we Włoszech. Pierwszy w Polsce sklep otwarto w 1998 r. w Tychach. Od tego czasu sukcesywnie otwierane są nowe.
W sieci OBI w Polsce zatrudnionych jest około 4 tys. osób. W 2006 r. firma została nominowana do ogólnopolskiego tytułu Solidny Pracodawca, prestiżowej nagrody przyznawanej przez "Przegląd Gospodarczy". OBI doceniono m.in. za solidność i dobre warunki zatrudnienia - przestrzeganie przepisów BHP, prawa pracy, terminowość wypłat, prowadzone szkolenia pracowników i dbałość o ich wszechstronny rozwój.
Pod koniec października ma być gotowy cały kompleks. Centrum handlowe w Pawłówku będzie miało 50 lokali. Wśród nich znajdą się butiki sieci LPP (Mohito, Cropptown, House, Sinsay, Reserved), Martes Sport, H&M, MarcPol, Media Expert, Kolporter, Centrum Chińskie, Księgarnia Zodiak, Play, Levis, Nike, CCC oraz kawiarnia Choice i restauracja Broaster. Całkowita powierzchnia obiektu zajmie około 40 tys. m kw, będzie tu 1 tys. 300 miejsc parkingowych. I będzie można dojechać tu z Chojnic autobusami MZK.
Czytaj e-wydanie »Lokalny portal przedsiębiorców