W Maju miasto gościło przedstawicieli 10 japońskich touroperatorów rekomendowanych przez Japan Association of Travel Agents (JATA), w tym prezydenta JATA. Zaś w październiku miasto zwiedzało dwóch przedstawicieli prestiżowego wydawnictwa "Nikkei BP", publikującego przewodniki turystyczne dla wykwalifikowanego turysty. Jun-ichi Oguino i Haruo Fujitsuka na zlecenie rządu japońskiego przygotowywali przewodnik po Polsce, w którym znajdzie się propozycja zwiedzenia naszego miasta.
- Wybór Chełmna, przy obu wizytach, nie był przypadkowy - mówi Elżbieta Pawelec, insp. ds. promocji turystycznej, Referat Oświaty, Kultury i Promocji Urzędu Miasta, przewodnik turystyczny. - Dzięki naszej promocji informacja o Mieście Zakochanych dotarła do kraju kwitnącej wiśni i dlatego życzeniem gości było, by w programie ich pobytu w Polsce znalazł się przyjazd do naszego miasta.
Goście byli zainteresowani obejrzeniem relikwii św. Walentego, Walentynkami i gotyckimi zabytkami.
- Mamy pierwszy odzew po tych spotkaniach - dodaje Pawelec. - Japońskie biuro podróży skontaktowało się z nami by pozyskać materiały promocyjne miasta. Przekazywać je będą zainteresowanym podróżą do Polski. Chcemy przyciągnąć każdego turystę, też japońskiego, stąd postanowiliśmy wydać ulotkę w języku japońskim. Japoński turysta jest bardzo wymagający, bazujący na sprawdzonej opinii na temat danego miejsca. Myślę, że wizyta ważnych, opiniotwórczych gości z branży turystycznej będzie miała duży wpływ na wzrost odwiedzin naszego miasta przez turystów z Japonii.