Ksiądz w ten sposób miał odpowiedzieć na głośną prośbę uczennicy, która nie nadążała notować podczas lekcji religii.
Katecheta twierdzi, że jego słowa brzmiały nieco inaczej, miały mieć "nieco mniejszy kaliber".
- Przedstawił mi swoją wersję, wskazał na pewną rozbieżność i grę słów - mówi dyrektorka gimnazjum Wiesława Gerke. - Stwierdził, że gdy uczennica powiedziała, żeby dyktował wolniej, odwrócił się do klasy, uśmiechnął i powiedział: "Moja droga. Tak to możesz powiedzieć wtedy, kiedy w noc poślubną mąż się do Ciebie zwróci".
Dzień po lekcji religii dyrektorka miała zajęcia z trzecią klasą. Wówczas usłyszała od młodzieży o zachowaniu księdza, które tak ich zaskoczyło. - Rozumiem, że uczniowie mogli poczuć się dotknięci - mówiła wczoraj "Pomorskiej" Wiesława Gerke. - Dzisiaj spotkamy się z klasą i księdzem. Porozmawiamy o tym, co zaszło. Uczniowie po raz kolejny opowiedzą, jak odebrali zachowanie księdza, i o tym, że zranił ich uczucia.
Za tydzień kolejne spotkanie - księdza z rodzicami. Jeżeli ci wyrażą dezaprobatę i przeprosin od niego nie przyjmą, to Gerke nie widzi innego wyjścia, jak zmiana katechety.
Dyrektorka podkreśla, że nie broni księdza, bo chce zachować bezstronność. - Żałuję tylko, że rodzice zwątpili w moją pomoc i, nie czekając na wyjaśnienie sprawy, poinformowali media. Rozgłos medialny tej sprawie nie służy. Staram się zawsze być po stronie uczniów, do mnie można zadzwonić nawet do domu.
W Chojnicach i na portalu www.pomorska.pl wrze. - Ja też jestem za tym, by religia była poza szkołą - stwierdza internauta. Ta wypowiedź należy do łagodniejszych. - Niczego dobrego księża w szkołach nie uczynili. Od lat księża w szkołach budzą kontrowersję, więc religii powinni nauczać przy kościelnych salkach, gdzie będą przybywać te dzieci, które lubią z panami w czarnych sukniach pogawędki o Bogu, rodzinie, życiu. Ja z moim dzieckiem rozmawiam na takie tematy i uważam, że zdecydowanie lepiej przedstawię mu świat od tej strony niż księża. Poza tym ocenianie religijności dzieci to już gruba przesada.
Udostępnij