Jak wynika z najnowszych danych opublikowanych przez Jeronimo Martins, właściciela sieci Biedronka, na które powołuje się portal dlahandlu.pl, w okresie styczeń-wrzesień br. sprzedaż w sklepach sieci liczona w złotych wzrosła o 8,3 proc. rok do roku, zaś liczona w euro - o 7 proc. rok do roku do 9,2 mld euro. Sprzedaż w ujęciu LFL - tj. porównując wyniki tych samych sklepów dzisiaj i przed rokiem - zwiększyła się o 5,1 proc.
Jeronimo Martins zwraca uwagę, że te wyniki udało się osiągnąć pomimo straty 10 dni handlowych ze względu na regulacje dotyczące zakazu handlu w niedziele. To o tyle ważne zdanie, że jeszcze rok temu gorsze wyniki sieć tłumaczyła właśnie tym czynnikiem.
Spółka podkreśliła w komunikacie, że w III kw. br. w przypadku niektórych produktów sezonowych zauważono umiarkowany wzrost cen, co powinno prowadzić do niższego koszyka inflacji w IV kwartale.
Portal dlahandlu.pl pisze, że w ciągu pierwszych 9 miesięcy 2019 r. wynik EBITDA sieci Biedronka wyniósł 665 mln euro (wzrost o 8,3 proc. rok do roku w złotych i o 7 proc. w euro). Marża EBITDA wyniosła 7,2 proc., tj. tyle samo, co w analogicznym okresie poprzedniego roku. EBITDA to zysk operacyjny przed potrąceniem odsetek, opodatkowaniem i amortyzacją.
