https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Lidl ogłosił, że będzie luksusowy. Długo nie czekaliśmy na reakcję Biedronki. Ma produkty ze złotym logo [komentarz]

Agnieszka Domka-Rybka
Jakub Pokora
"Lidl Przyszłości" to szerokie alejki zakupowe, regały wykonane z najlepszych materiałów, toalety dla klientów, miejsca do przewijania niemowląt i dużo szyb, dających naturalne światło.

Lidl chce postawić także na wino. - Mamy już Winnicę Lidla, którą rozszerzyliśmy o kategorię eleganckich, szlachetnych Whisky oraz rzadkich piwa Trapistów - powiedziała w rozmowie z Money.pl Aleksandra Robaszkiewicz z Lidl Polska.

Lidl i Biedronka walczyły ze sobą niskimi cenami. Koniec z tym. Teraz będą... luksusem

Co na to Biedronka? Też będzie luksusowa? - odpowiada Strefie Biznesu Michał Gontarz, dyrektor zakupów Jeronimo Martins Polska:

„Regularnie rozwijamy naszą ofertę tak, aby jak najlepiej odpowiadała oczekiwaniom naszych klientów zarówno pod względem wysokiej jakości, jak i przystępnych cen oraz atrakcyjnych promocji. Z naszych obserwacji wynika, że klienci coraz częściej poszukują produktów premium, za które uważają produkty wykonane z najwyższej jakości składników i wyróżniające się na rynku. W przypadku produktów spożywczych poszukują takich artykułów w kategorii napojów: mlek roślinnych, kaw, herbat, soków owocowych oraz mięs i ryb. Zainteresowanie produktami premium potwierdzają również badania".

Chętnie zapłacą więcej za produkt premium

Michał Gontarz powołuje się na badania Nielsen Global Premiumization Survey, z których wynika, że zwiększa się świadomość i wymagania klientów: "Na pytanie, co oznacza dla nich termin premium, osoby badane wskazywały m.in. na: wysoką jakość takiego produktu (materiałów, z którego zostały wykonane) lub jego składników (54% badanych), dobrze znaną lub budzącą zaufanie markę (35%), czy związek z lokalizacją danego produktu znaną z najwyższej jakości, jak np. czekolady ze Szwajcarii czy pochodzące z Francji wino (34%). Większość pytanych zgodziła się także ze stwierdzeniem, że chętnie zapłaciłaby więcej za produkt premium z uwagi na fakt, iż wiąże się m.in. z wysoką jakością i wyższymi standardami bezpieczeństwa (19 pp) czy np. fakt, iż jest bardziej funkcjonalny lub wydajny (10 pp)".

Linia premium ze złotym logo Biedronki

Dyrektor zakupów mówi, że w stałym asortymencie sieci Biedronka dostępnych jest wiele produktów odpowiadających tym kryteriom: kawy, sok pomarańczowy, owocowe smoothie, napoje ryżowe, sojowe lub migdałowe czy ryby z certyfikatem zrównoważonego rybołówstwa MSC. Innym przykładem produktów wysokiej jakości są również lody, przygotowane na bazie wyłącznie 5 lub 6 naturalnych składników bez konserwantów czy sztucznych barwników: "W przypadku ofert czasowych lub akcji tematycznych, jak ostatnio pt. „Kuchnia śródziemnomorska”, proponujemy klientom produkty w dedykowanej linii premium w ciemnym opakowaniu, ze specjalnym złotym logo sieci Biedronka".

Świeżaki kontra Lidlaki. Wojna na pluszaki pomiędzy Biedronką i Lidlem

Lidl korzysta z produktów polskich dostawców (x-news/Agencja Informacyjna Polska Press):

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

T
Tom

Lidl, Biedronka, Netto itp jak chcą podarować klientom odrobinę luksusu niech zaczną od toalet... Kiedyś byliśmy z małym dzieckiem na zakupach, dziecku zachciało się do toalety niestety na terenie sklepu nie było takowej, zapytałem się kierowniczki sklepu czy dziecko może skorzystać z ich toalety niestety zostałem zbyty.... W ten sposób sklep lidl został z koszykiem pełnym towaru a ja poszedłem szukać toalety... Dodam że już więcej tam nie wróciłem na chociażby najmniejsze zakupy.....

J
Just True
Jeszcze trochę socializmu i samo wyjście do supermarketu będzie luksusem..
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska