Lidl chce postawić także na wino. - Mamy już Winnicę Lidla, którą rozszerzyliśmy o kategorię eleganckich, szlachetnych Whisky oraz rzadkich piwa Trapistów - powiedziała w rozmowie z Money.pl Aleksandra Robaszkiewicz z Lidl Polska.
Lidl i Biedronka walczyły ze sobą niskimi cenami. Koniec z tym. Teraz będą... luksusem
Co na to Biedronka? Też będzie luksusowa? - odpowiada Strefie Biznesu Michał Gontarz, dyrektor zakupów Jeronimo Martins Polska:
„Regularnie rozwijamy naszą ofertę tak, aby jak najlepiej odpowiadała oczekiwaniom naszych klientów zarówno pod względem wysokiej jakości, jak i przystępnych cen oraz atrakcyjnych promocji. Z naszych obserwacji wynika, że klienci coraz częściej poszukują produktów premium, za które uważają produkty wykonane z najwyższej jakości składników i wyróżniające się na rynku. W przypadku produktów spożywczych poszukują takich artykułów w kategorii napojów: mlek roślinnych, kaw, herbat, soków owocowych oraz mięs i ryb. Zainteresowanie produktami premium potwierdzają również badania".
Chętnie zapłacą więcej za produkt premium
Michał Gontarz powołuje się na badania Nielsen Global Premiumization Survey, z których wynika, że zwiększa się świadomość i wymagania klientów: "Na pytanie, co oznacza dla nich termin premium, osoby badane wskazywały m.in. na: wysoką jakość takiego produktu (materiałów, z którego zostały wykonane) lub jego składników (54% badanych), dobrze znaną lub budzącą zaufanie markę (35%), czy związek z lokalizacją danego produktu znaną z najwyższej jakości, jak np. czekolady ze Szwajcarii czy pochodzące z Francji wino (34%). Większość pytanych zgodziła się także ze stwierdzeniem, że chętnie zapłaciłaby więcej za produkt premium z uwagi na fakt, iż wiąże się m.in. z wysoką jakością i wyższymi standardami bezpieczeństwa (19 pp) czy np. fakt, iż jest bardziej funkcjonalny lub wydajny (10 pp)".
Linia premium ze złotym logo Biedronki
Dyrektor zakupów mówi, że w stałym asortymencie sieci Biedronka dostępnych jest wiele produktów odpowiadających tym kryteriom: kawy, sok pomarańczowy, owocowe smoothie, napoje ryżowe, sojowe lub migdałowe czy ryby z certyfikatem zrównoważonego rybołówstwa MSC. Innym przykładem produktów wysokiej jakości są również lody, przygotowane na bazie wyłącznie 5 lub 6 naturalnych składników bez konserwantów czy sztucznych barwników: "W przypadku ofert czasowych lub akcji tematycznych, jak ostatnio pt. „Kuchnia śródziemnomorska”, proponujemy klientom produkty w dedykowanej linii premium w ciemnym opakowaniu, ze specjalnym złotym logo sieci Biedronka".
Świeżaki kontra Lidlaki. Wojna na pluszaki pomiędzy Biedronką i Lidlem
Lidl korzysta z produktów polskich dostawców (x-news/Agencja Informacyjna Polska Press):
