https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Lidl ogłosił, że będzie luksusowy. Długo nie czekaliśmy na reakcję Biedronki. Ma produkty ze złotym logo [komentarz]

Agnieszka Domka-Rybka
Jakub Pokora
"Lidl Przyszłości" to szerokie alejki zakupowe, regały wykonane z najlepszych materiałów, toalety dla klientów, miejsca do przewijania niemowląt i dużo szyb, dających naturalne światło.

Lidl chce postawić także na wino. - Mamy już Winnicę Lidla, którą rozszerzyliśmy o kategorię eleganckich, szlachetnych Whisky oraz rzadkich piwa Trapistów - powiedziała w rozmowie z Money.pl Aleksandra Robaszkiewicz z Lidl Polska.

Lidl i Biedronka walczyły ze sobą niskimi cenami. Koniec z tym. Teraz będą... luksusem

Co na to Biedronka? Też będzie luksusowa? - odpowiada Strefie Biznesu Michał Gontarz, dyrektor zakupów Jeronimo Martins Polska:

„Regularnie rozwijamy naszą ofertę tak, aby jak najlepiej odpowiadała oczekiwaniom naszych klientów zarówno pod względem wysokiej jakości, jak i przystępnych cen oraz atrakcyjnych promocji. Z naszych obserwacji wynika, że klienci coraz częściej poszukują produktów premium, za które uważają produkty wykonane z najwyższej jakości składników i wyróżniające się na rynku. W przypadku produktów spożywczych poszukują takich artykułów w kategorii napojów: mlek roślinnych, kaw, herbat, soków owocowych oraz mięs i ryb. Zainteresowanie produktami premium potwierdzają również badania".

Chętnie zapłacą więcej za produkt premium

Michał Gontarz powołuje się na badania Nielsen Global Premiumization Survey, z których wynika, że zwiększa się świadomość i wymagania klientów: "Na pytanie, co oznacza dla nich termin premium, osoby badane wskazywały m.in. na: wysoką jakość takiego produktu (materiałów, z którego zostały wykonane) lub jego składników (54% badanych), dobrze znaną lub budzącą zaufanie markę (35%), czy związek z lokalizacją danego produktu znaną z najwyższej jakości, jak np. czekolady ze Szwajcarii czy pochodzące z Francji wino (34%). Większość pytanych zgodziła się także ze stwierdzeniem, że chętnie zapłaciłaby więcej za produkt premium z uwagi na fakt, iż wiąże się m.in. z wysoką jakością i wyższymi standardami bezpieczeństwa (19 pp) czy np. fakt, iż jest bardziej funkcjonalny lub wydajny (10 pp)".

Lidl podnosi pensje nawet do 4050 zł brutto. Biedronka reaguje natychmiast. Mamy komentarz!

Linia premium ze złotym logo Biedronki

Dyrektor zakupów mówi, że w stałym asortymencie sieci Biedronka dostępnych jest wiele produktów odpowiadających tym kryteriom: kawy, sok pomarańczowy, owocowe smoothie, napoje ryżowe, sojowe lub migdałowe czy ryby z certyfikatem zrównoważonego rybołówstwa MSC. Innym przykładem produktów wysokiej jakości są również lody, przygotowane na bazie wyłącznie 5 lub 6 naturalnych składników bez konserwantów czy sztucznych barwników: "W przypadku ofert czasowych lub akcji tematycznych, jak ostatnio pt. „Kuchnia śródziemnomorska”, proponujemy klientom produkty w dedykowanej linii premium w ciemnym opakowaniu, ze specjalnym złotym logo sieci Biedronka".

Świeżaki kontra Lidlaki. Wojna na pluszaki pomiędzy Biedronką i Lidlem

Lidl korzysta z produktów polskich dostawców (x-news/Agencja Informacyjna Polska Press):

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

T
Tom

Lidl, Biedronka, Netto itp jak chcą podarować klientom odrobinę luksusu niech zaczną od toalet... Kiedyś byliśmy z małym dzieckiem na zakupach, dziecku zachciało się do toalety niestety na terenie sklepu nie było takowej, zapytałem się kierowniczki sklepu czy dziecko może skorzystać z ich toalety niestety zostałem zbyty.... W ten sposób sklep lidl został z koszykiem pełnym towaru a ja poszedłem szukać toalety... Dodam że już więcej tam nie wróciłem na chociażby najmniejsze zakupy.....

J
Just True
Jeszcze trochę socializmu i samo wyjście do supermarketu będzie luksusem..
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska