https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Czy na terenie dawnego szpitala w Lipnie wyrośnie fabryka?

Małgorzata Goździalska
W dawnym szpitalu mogłoby po adaptacji się znaleźć kilkadziesiąt mieszkań.
W dawnym szpitalu mogłoby po adaptacji się znaleźć kilkadziesiąt mieszkań. archiwum GP
Rada Powiatu w Lipnie zdecydowała o rozbiórce budynku dawnego szpitala psychiatrycznego. Ale jeszcze jej nie wykonano. Dlaczego?

Teren po dawnym szpitalu psychiatrycznym w Lipnie to ładny kawałek gruntu w centrum miasta. Ale jest on zabudowany. Starostwo powiatowe, do którego ten teren wraz z budynkiem należy, w ubiegłej kadencji skierowało propozycję do miasta. Chodziło o przejęcie budynku po szpitalu psychiatrycznym wraz z gruntem.

W dawnym szpitalu mogłoby po adaptacji się znaleźć kilkadziesiąt mieszkań. Starostwo chciało sprzedać ten budynek za 1 mln 250 tys. złotych. I spłatę rozłożyć na korzystne raty.

Władze Lipna, owszem, tę propozycję rozważały. Obiekt wizytowała między innymi komisja gospodarki komunalnej i mieszkaniowej samorządu. Na prośbę ówczesnej burmistrz Doroty Łańcuckiej odbyło się też robocze spotkanie z radnymi w sprawie rozwiązania problemu braku mieszkań w Lipnie.

Burmistrz przedstawiła radnym dwa warianty. Pierwszy - zakupu budynku po szpitalu i jego adaptację. Drugi - wybudowania mieszkań socjalnych od podstaw. I większość radnych uznała, że drugi wariant rozwiązania problemów mieszkaniowych Lipna jest lepszy.

Zobacz także: Zabójstwo w szpitalu psychiatrycznym w Świeciu! Pielęgniarki: - Nie jesteśmy w stanie zapanować nad 30 mężczyznami [wideo]

Koncepcja lipnowskiego starostwa, zakładająca sprzedaż miastu dawnego szpitala psychiatrycznego, legła zatem w gruzach. Rada Powiatu podjęła w tej sytuacji decyzję o rozbiórce budynku dawnego szpitala. Ale obiekt jeszcze nie został rozebrany.

Tymczasem, jak informuje starosta Krzysztof Baranowski, w tzw. międzyczasie zgłosił się do władz powiatu przedsiębiorca z konkretną propozycją.

Przedsiębiorca jest zainteresowany produkcją mebli w Lipnie i budynkiem o powierzchni kilkuset metrów kwadratowych. Budynek dawnego szpitala psychiatrycznego ma co prawda 3 tysiące metrów kwadratowych, ale w najbliższych dniach ma dojść do spotkania w tej sprawie.

Czytaj e-wydanie »
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 22

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 08.01.2015 o 14:17, z-ca dyr. d/s tech.???? napisał:

Aby wysuwac takie kuriozalne wnisoki- jak te z mieszkaniami socjaLNYM  , to trzeba byc ARTYSTĄ na usługach idiotów(!) ten szpital -od zarania miał wyjątkowego pecha(!) to co tam zostało spier... to wołało o pomstę i coś więcej jak tylko ' zaklajstrowanie fuszerek'... PRZYJETO METODĘ  WTRYSKU PIANKI W SZCZELINY , POMIEDZY ŚCIANKI . najwieksza fuszerka ...   błagam was- tylko nie socjalne mieszkania! 

To o czym piszesz dotyczyło zupełnie innego obiektu. Poznaj szczegóły a potem pisz bo najwyraźniej nie jesteś w temacie. I proszę pisz poprawnie bez podnoszenia głosu.

z
z-ca dyr. d/s tech.????
W dniu 07.01.2015 o 21:49, Gość napisał:

Radny Koszczka o to wnioskował i wskazywał że remont tego obiektu może być sfinansowany ze środków zewnętrznych takich jak np. rewitalizacja. W obiekcie mogłoby znaleźć miejsce wiele jednostek podległych miastu a także jakże potrzebne mieszkania socjalne. Wnioskował także nad podjęciem rozmów o wykupie ziemi pod inwestycje ale władza się na to wypięła i grunty kupił ktoś inny.  

Aby wysuwac takie kuriozalne wnisoki- jak te z mieszkaniami socjaLNYM  , to trzeba byc ARTYSTĄ na usługach idiotów(!) ten szpital -od zarania miał wyjątkowego pecha(!) to co tam zostało spier... to wołało o pomstę i coś więcej jak tylko ' zaklajstrowanie fuszerek'... PRZYJETO METODĘ  WTRYSKU PIANKI W SZCZELINY , POMIEDZY ŚCIANKI . najwieksza fuszerka ... 

  błagam was- tylko nie socjalne mieszkania! 

G
Gość
W dniu 08.01.2015 o 05:40, Gość napisał:

A co tam za sukcesy w gminie Lipno osiągają z tymi wnioskami idofinansowaniami i komu te sukcesy przypisują???

Mają wiele sukcesów i zawdzięczają je zgranej pracy zespołowej. Nie sztuką dziś jest napisać wniosek. Sztuką jest zaplanować, napisać, wykonać i rozliczyć.

G
Gość

A co tam za sukcesy w gminie Lipno osiągają z tymi wnioskami i

dofinansowaniami i komu te sukcesy przypisują???

G
Gość

Było już wiele różnych "inwestorów"miał być jakiś supermarket ,czy coś w tym stylu i jakoś nic  z tego nie wyszło,więc ja jakoś nie wierzę póki nie zobaczę.Żeby nie było tak jak w Kikole z tym laboratorium, gdzie mieli przyjeżdżać stażyści z Filadelfi

G
Gość
W dniu 07.01.2015 o 22:03, Gość napisał:

A kto się wypowiadał na temat strategii województwa? I gdzie?Muzeum jest tam zapisane, współfinansowane przez miasto i marszałka. Można było z tego skorzystać, a przy okazji i inne sprawy załatwić.

Strategia województwa konsultowana była w wielu miejscach i każdy mógł wnieść do niej swoje propozycje. Czy zostały one zauważone i wpisane a następnie zatwierdzone przez radę to już inna sprawa ale taka możliwość była.

Muzeum faktycznie jest tam zapisane lecz nie wiem kto będzie to realizował i jaka to będzie forma. Jeżeli realizacją tego przedsięwzięcia zajmie się marszałek to nikt mu nie będzie przeszkadzał ale jeżeli to ma być realizowane ze środków miasta to myślę że nie ma większych szans bo dziś na potrzebniejsze działania brakuje pieniędzy.

G
Gość
W dniu 07.01.2015 o 20:44, Gość napisał:

Tak, z Urzędu Marszałkowskiego? Może, może? Tylko wam ta strategia nie podobała się a teraz chcecie się nią podpierać?

A kto się wypowiadał na temat strategii województwa? I gdzie?

Muzeum jest tam zapisane, współfinansowane przez miasto i marszałka. Można było z tego skorzystać, a przy okazji i inne sprawy załatwić.

G
Gość
W dniu 07.01.2015 o 16:17, gość napisał:

Słychać było, że jakiś jeden chciał i ciągle wnoskował żeby miasto kupiło te ruiny, nie wiem czy to prawda?

Radny Koszczka o to wnioskował i wskazywał że remont tego obiektu może być sfinansowany ze środków zewnętrznych takich jak np. rewitalizacja. W obiekcie mogłoby znaleźć miejsce wiele jednostek podległych miastu a także jakże potrzebne mieszkania socjalne. Wnioskował także nad podjęciem rozmów o wykupie ziemi pod inwestycje ale władza się na to wypięła i grunty kupił ktoś inny.  

G
Gość
W dniu 07.01.2015 o 18:00, Gość napisał:

Jak widać ty do mądrowania jesteś pierwszy, ale co do skuteczności to już inna sprawa... Pochwal się własnymi wynikami. Żeby zaistnieć szastanie ozorem to za mało.Wesprzyj Burmistrza swoją podobno ogromną wiedzą i zobaczymy tego skutki?

A może ty się pochwalisz tą skutecznością bo żeby innemu zarzucać jej brak to trzeba być dobrym w te klocki. A więc nie kryj się i pochwal się swoimi osiągnięciami a wówczas was porównamy. Bo póki tego nie zrobisz on zawsze będzie lepszy od ciebie.

G
Gość
W dniu 07.01.2015 o 20:44, Gość napisał:

Tak, z Urzędu Marszałkowskiego? Może, może? Tylko wam ta strategia nie podobała się a teraz chcecie się nią podpierać?

Strategia to dokument który zawiera wiele analiz stanu istniejącego i wiele wskazówek jak ten stan zmienić aby było lepiej. Strategia Miasta Lipna nie zawiera ani tego ani tego. 

 

G
Gość

Tak, z Urzędu Marszałkowskiego? Może, może? Tylko wam ta strategia nie podobała się a teraz chcecie się nią podpierać?

G
Gość
W dniu 07.01.2015 o 17:31, asda napisał:

Chyba z Torunia ta kasa miała płynąć. zastanów się nad tym co piszesz

Tak, z Torunia, z Urzędu Marszałkowskiego, a co w tym złego? Przecież to jest wpisane w strategie.

G
Gość
W dniu 07.01.2015 o 16:59, Gość napisał:

Skoro wiesz, kto składał wniosek, to czego się mnie czepiasz? Ty byłeś przeciw? Rozumiem.Koszty przystosowania niemałe, ale łatwo byłoby otrzymać na ten cel pieniądze z zewnątrz. Przecież na muzeum miasto miało obiecane pieniądze - na zakup budynku i remont. Nie wiedziałeś o tym?

Jak widać ty do mądrowania jesteś pierwszy, ale co do skuteczności to już inna sprawa... Pochwal się własnymi wynikami. Żeby zaistnieć szastanie ozorem to za mało.

Wesprzyj Burmistrza swoją podobno ogromną wiedzą i zobaczymy tego skutki?

a
asda

Chyba z Torunia ta kasa miała płynąć. zastanów się nad tym co piszesz

G
Gość
W dniu 07.01.2015 o 16:53, Gość napisał:

Czy to czasem nie ty stoisz za tymi wnioskami? Chyba sobie sprawy nie zdajesz co do kosztów remontu i przystosowania...Nie ośmieszaj się. Budżet miasta powinien ci być znany? To po co to szastanie ozorem?

Skoro wiesz, kto składał wniosek, to czego się mnie czepiasz? Ty byłeś przeciw? Rozumiem.

Koszty przystosowania niemałe, ale łatwo byłoby otrzymać na ten cel pieniądze z zewnątrz. Przecież na muzeum miasto miało obiecane pieniądze - na zakup budynku i remont. Nie wiedziałeś o tym?

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska